۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۶۲۹۳
نمایشگاه مطبوعات؛

درآمدی بر گذشته مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

معاون امور راهبردی و پارلمانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، به تشریح سیر تاریخی و تشکیل این مجمع و اهدافی که در پیش رو دارد پرداخت.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احمد زرقانی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، با بیان این که در عصر کنونی دو جریان در مقابل هم قرار دارند، گفت: یک جریان در مسیر ایجاد تفرقه با حربه تکفیر و پشتیبانی لجستیک آمریکا و اسرائیل، و ایجاد شکاف و تنازع میان مسلمانان فعالیت می کند.

معاون امور راهبردی و پارلمانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: سردمدار این گروه، تندروهای وهابی و ارهابی هستند؛ در مقابل این جریان گروهی پیشگام وحدت، اتحاد و همبستگی بوده و به دنبال ایجاد امت واحده هستند که سردمدار این جریان، جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: طیف وسیعی از اهل سنت دنیای اسلامی از اعضای گروه پیشگام وحدت هستند؛ این افراد پیرو امام و رهبر معظم انقلاب و خواستار وحدت و یکپارچگی جهان اسلام هستند.

زرقانی با اشاره به حضور اعضای این گروه در مصر، عربستان، مالزی، اندونزی، عراق، سوریه و سودان و دیگر کشورهای عربی، خاطرنشان کرد: به طور کلی، در 5 قاره جهان مسلمانانی حضور دارند که پرچمدار وحدت هستند.

وی ابراز داشت: پیشینه این دو گروه در جریان هایی است که یک گروه از محمدبن عبدالوهاب و گروه دیگر از سید جمال الدین اسد آبادی پیروی کردند و این دو گروه هیچ گاه با هم تلفیق نمی شوند؛ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال اتحاد است که پیشنیه نزدیک آن به 70 سال گذشته برمی گردد که با ابتکار عمل حضرت آیت الله بروجردی و علامه شیخ محمد شلتوت، دارالتقریب مصر ایجاد شد.

معاون امور راهبردی و پارلمانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: با ایجاد دارالتقریب مصر فصل جدیدی در تاریخ اسلام ورق خورد و مسلمانان متوجه شدند که نباید با هم نفاق و نزاع داشته باشند، چرا که دشمنان اسلام از این وضعیت سوء استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مهر 1369 رهبر معظم انقلاب در امتداد تدابیر حضرت امام(ره) در ایجاد وحدت در دنیای اسلام، آیت الله شیخ محمد واعظ زاده خراسانی را مأمور راه اندازی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کردند؛ پس از انجام مقدمات، تقریب مذاهب اسلامی از حالت نظری خارج و به شکل ساختار درآمد.

زرقانی بیان داشت: از سال 69 تا به امروز در پرتو زحمات بزرگان، توانسته ایم تکفیر و جریان تفرقه آفرین در دنیای اسلام را در نقاط بسیاری از جهان به انزوا بکشانیم.

وی با بیان اینکه تفرقه ریشه شیطانی دارد، تصریح کرد: وحدت ریشه توحیدی و قرآنی دارد و با فطرت مسلمانان منطبق است؛ مجمع جهانی تقریب به شکل فعال در هر 5 قاره تلاش می کند تا اتحاد جهانی اسلام را ایجاد کند؛ سرمایه گذاری ما هم از دل و قلب است و از سرمایه گذاری های مالی استکبار هراسی نداریم چرا که ما مروج حق هستیم؛ از دولت و مجلس هم انتظار داریم که ما را در این راه حمایت کنند./۸۴۰/۲۰۱/ح

ارسال نظرات