۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۶۴۰۱
نمایشگاه مطبوعات؛

نظر عضو هیأت رییسه مجلس درباره رأی اخیر شورای نگهبان

عضو هیأت رییسه مجلس نظر خود را درباره رأی اخیر شورای نگهبان در زمینه عضویت غیر مسلمان ها در شورای اسلامی شهر بیان کرد.
قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به نظر اخیر شورای نگهبان درباره عضویت غیر مسلمان ها در شورای اسلامی شهر و نظر مجلس در این باره، گفت: قانون مصوبی در شوراها داریم که به قوت خود باقی بوده و مجلس، هیأت نظارت و دولت به آن قانون عمل کردند.

وی افزود: مجلس کار غیرقانونی انجام نداده است، در راستای اعتراض فردی به دیوان عدالت اداری، دیوان از شورای نگهبان استعلام می کند و شورای نگهبان با اعلام نظر خود قانون مصوب قبلی را لغو می کند و به نظر بنده این کار بی ثباتی درست می کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس با بیان این که تفسیر قانون اساسی و نظر فقهای شورای نگهبان باید حاکم باشد، اظهار داشت: ممکن است که در جریان اجرای هر قانونی نظر فقهای شورای نگهبان بر خلاف شرع باشد، به نظر می رسد که قوانین مجددا باید از سوی شورای نگهبان بررسی شود و قوانینی که وجهه شرعی ندارند قبل از اجرا لغو شوند تا مشکل ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این که شورای نگهبان قبل از انتخابات این قانون را بیان کرده بود و چرا مجلس و دولت آن را اجرایی نکردند، ادامه داد: اگر این مسأله ابلاغ شده بود و دوستان توجه نکردند در آن تأمل وجود دارد اما اگر ابلاغ نکرده بودند مجلس قانون را اجرا کرده است.

قاضی زاده هاشمی ابراز داشت: بنده مطلع نیستم که این مسأله ابلاغ شده است یا خیر اما اگر ابلاغ صورت گرفته و توجه نشده حرف شورای نگهبان درست است، اگر نامه ابلاغ نشده باشد قانون عملی شده اما در کل بهتر است قبل از این که قوانین جنبه اجرایی پیدا کنند از نظر شرعی بررسی شوند./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات