۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۳۶۴۱۸
نمایشگاه مطبوعات؛

اربعین بهترین فرصت برای درک سبک زندگی اسلامی است

معاون فرهنگی مجموعه شهدای انقلاب اسلامی اربعین را بهترین فرصت برای درک سبک زندگی اسلامی دانست و ایثار را از ارکان اصلی خدمت به زائران اربعین برشمرد.
حجت الاسلام مهدی خداجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی خداجویان معاون فرهنگی مجموعه شهدای انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین عنوان کرد: اجتماع عظیم و میلیونی اربعین حسینی، نمونه بی بدیلی از ایثار و از خودگذشتگی در مسیر آرمان های نهضت حسینی است.

وی افزود: افرادی که در این مسیر هستند، تمام تلاششان این است که به زائران امام حسین(ع) خدمت کرده و آسایش آنها را فراهم کنند که این موضوع تنها قطره ای کوچک از فرهنگ ایثار در مکتب حسینی است.

معاون فرهنگی مجموعه شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایثار و فداکاری یک اصل بنیادین در اسلام است و انسان ها با وقف همه چیز خود در راه خدا داده و با پروردگار عالم معامله می کنند.

وی امام حسین(ع) را نمونه کامل ایثار دانست و خاطرنشان کرد: تبلور ایثار و خدمت به دین الهی در وجود امام حسین(ع) خلاصه می شود و آن وجود نورانی از همه هستی خود گذشتند تا شجره طیبه دین و حقانیت اسلام پابرجا بماند.

حجت الاسلام خداجویان تأکید کرد: اربعین قطره ای کوچک از دریای خروشان ایثار و فداکاری امام حسین(ع) است و ما در این راهپیمایی عظیم می توانیم گوشه ای از ایثار در مکتب حسینی را بیاموزیم.

وی ادامه داد: در واقع ایثار که رکن و اساس سبک زندگی اسلامی است در اربعین بروز و نمود پیدا می کند و تمرین بسیار مناسبی برای درک فرهنگ حسینی است.

این کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: اربعین فرصت مناسبی است تا سبک زندگی حسینی(ع) به خوبی درک شود و با تعمیم این مدل زندگی در تمامی ابعاد زندگی می توان شاهد حاکم شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه باشیم/872/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات