۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۳۶۶۹۴
امام جمعه تبریز:

اربعین فرصت مناسبی برای تحقق وحدت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هر سال شاهد استقبال گسترده‌تر مردم برای حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین هستیم که باید از این فرصت ارزشمند در راستای تحقق وحدت امت اسلامی استفاده شود.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در حاشیه بازدید از موکب حضرت علی اکبر مستقر در مرز ایران و عراق با بیان اینکه این مناطق و فضای حاکم بر آن یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: توفیق خدمتگزاری به زائران حسینی نباید به سادگی از دست برود.
وی ادامه داد: روحیه تعاون و همکاری و عشق و علاقه مردم به زائران حسینی گوشه ای از دلدادگی عاشقان کربلا را به نمایش گذاشته که این صحنه ها را ما در جبهه های حق علیه باطل بیشتر تجربه کرده ایم. حضور پدران، مادران و فرزندان شهدا در قالب موکب های خدمت رسان معنویت خاصی به این مناطق داده است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن ابراز خرسندی از شور و شوق جوانان در فعالیت‌های خدماتی به زائران حسینی افزود: صحنه های زیبایی از خدمت به زائران را در واکس زدن به کفش ها و مهیا کردن غذا در آشپزخانه ها شاهد هستیم و هر کس به طریقی خستگی راه را از تن و روح عاشقان اربعین می گیرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به نذورات اقشار مختلف مردم به موکب های بین راهی مسیرهای منتهی به کربلای معلی تصریح کرد: نیت خیر مردم برای ارتقای سطح خدمات ارائه شده بسیار ارزشمند است؛ هر چند در طول تاریخ شاهدیم که همواره سفر به کربلا با مشقت‌هایی همراه بوده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از خدمات ۳ ساله موکب حضرت علی اکبر(ع) تبریز مستقر در شلمچه گفت: فعالیت خادمان زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین حسینی عشقی ابدی نسبت به مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است که در موکب های بین راهی به تجلی می یابد.
وی با اشاره به این‌که برنامه های فرهنگی و عقیدتی اجرا شده در مواکب بین راهی بایستی با مخاطب‌شناسی و متناسب به حال و هوای حاکم بر این سفر معرفتی توام باشد، افزود: خوشبختانه هر سال شاهد استقبال گسترده‌تر مردم برای حضور در این راهپیمایی میلیونی هستیم که باید از این فرصت ارزشمند در راستای تحقق وحدت امت اسلامی استفاده شود./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات