۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۶۸۲۳
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد تأکید کرد؛

ضرورت تخصیص اعتبار به کتابخانه مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد

مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با تأکید بر ضرورت تخصیص سریع‌تر اعتبار به کتابخانه این مدرسه تخصصی، گفت: تاکنون از سوی حوزه علمیه خراسان برای کتابخانه مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد اعتبار مصوبی اختصاص داده نشده است.
حجت الاسلام آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به کمبود کتاب در مدارس علمیه استان، اظهار داشت: کمبود کتاب در مدارس علمیه استان نیازمند تخصیص اعتبار از سوی حوزه علمیه خراسان است.

وی با بیان اینکه آمار کتاب‌های موجود در مدارس علمیه استان 50 هزار جلد است، افزود: با توجه به افزایش علاقه‌مندان به تحصیل در علوم حوزوی و نیاز به تحقیق و پژوهش این تعداد کتاب نمی‌تواند پاسخگوی نیاز طلاب و فضلای مدارس علمیه استان باشد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به آمار کتاب‌های موجود در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد، اضافه کرد: آمار کتاب‌های عمومی و تخصصی موجود در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد چهار هزار و 700 جلد است که 800 جلد آن شامل کتب تخصصی رشته کلام و بقیه کتاب‌ها عمومی، حوزوی و دینی است.

وی ادامه داد: در راستای رفع نیازهای علمی و پژوهشی اساتید و طلاب این مدرسه و جبران کمبود کتاب، تأسیس کتابخانه جامع و تخصصی حوزوی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت حمایت بیشتر خیران و حوزه علمیه خراسان در تخصیص اعتبار مشکل کمبود کتاب رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: در ابتدای امسال برنامه تأسیس و تجهیز کتابخانه جامع حوزه علمیه استان برای تحقیق و پژوهش و همچنین استفاده بیشتر اساتید و طلاب مدارس علمیه استان در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا برای خرید دو هزار جلد کتاب تخصصی کلام اسلامی از مرکز درخواست اعتبار کرده‌ایم که در صورت همراهی و موافقت در طی دو سال کتابخانه جامع و تخصصی حوزوی راه‌اندازی می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد با تأکید بر ضرورت تخصیص اعتبار برای تجهیز کتابخانه مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای، اظهار داشت: طلاب و روحانیان برای تحقیق و پژوهش نیاز به فضاهای کتابخانه‌ای و کتابخانه مجهز دارند تا بتوانند با دغدغه کمتری به امر تحقیق و پژوهش بپردازند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت./9314/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات