۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۳۶۹۳۲
حجت الاسلام عالمی:

هدف بعثت انبیا توجه دادن انسان ها به مبدأ و معاد است

استاد حوزه علمیه قم هدف بعثت انبیا را توجه دادن انسان ها به مبدأ و معاد دانست و گفت: انسان باید مرگ و قیامت را جدی بگیرد چرا که مرگ سراغ همه انسان ها می رود.
مراسم ترحیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عالمی استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم ترحیم والده آیت الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، هدف بعثت انبیا را توجه دادن انسان ها به مبدأ و معاد دانست.

وی افزود: مسأله معاد مهمتر از موضوع اول به شمار می رود، در صدر اسلام کسانی بودند که توحید را به ظاهر قبول داشتند اما قیامت را باور نمی کردند و به آن اعتقادی نداشتند، انسان باید عقیده معاد را در خود تقویت کند.

حجت الاسلام عالمی با بیان این که قیامت احتیاج به یقین ندارد، اظهار داشت: احتمال وجود قیامت برای انسان کافی است تا با این احتمال کاری کند که متحمل ضرر در قیامت نشود، بنابراین صرف احتمال وجود قیامت هم باید انسان را برای آن روز آماده کند.

وی ادامه داد: انسان باید مرگ و قیامت را جدی بگیرد چرا که مرگ سراغ همه انسان ها می رود از این رو باید کاری کند که باید زاد و توشه دنیا را ترک کرده و وارد سفر آخرت شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات مکرر قرآن برای یادآوری قیامت و معاد به انسان ها ابراز داشت: قرآن کریم آیات بسیاری درباره قیامت دارد که این مهم را به انسان ها یادآوری و گوشزد می کند، بعد از توحید مهم ترین مسأله در قرآن معاد است.

وی عنوان کرد: مؤمنان با سلام و صلوات از دنیا می روند و به او بشارت داده می شود اما قبض روح کافران با زجر و بسیار سخت خواهد بود، جلسات ترحیم باید تذکری برای افراد باشد  که جلسه طلب مغفرت برای اموات نیز به شمار می رود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات