۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۳۶۹۳۴
استاد جامعة المصطفی العالمیة:

هدف قیام امام حسین  مبارزه با جاهلیت و ترویج انسانیت بود

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: در راهپیمایی جهانی اربعین همه زائران دارای هدفی واحد بوده و همه خود را یکسان می بینند؛ به همین سبب دست گیری، کمک و اخلاص رواج پیدا می کند و این همان عقلانیتی است که هدف قیام امام حسین(ع) بود.
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی استاد جامعة المصطفی العالمیة در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به راهپیمایی جهانی اربعین حسینی بیان داشت: اربعین نماد مبارزه با جاهلیت است.

وی با اشاره بیان اینکه احیای انسانیت هدف اصلی امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: در زیارت اربعین هدف قیام امام حسین (ع) از مبارزه با یزید، نجات آدمی از جاهلیت بیان شده است.

استاد جامعة المصطفی العالمیة گفت: با تامل در کاروان های اربعین که حداقل  20 میلیون زائر در عراق حاضر می شوند، متوجه می شویم کسی گرسنه و تشنه نمی ماند، کسی بخل نمی ورزد و خود برتر بینی از میان می رود.

وی در ادامه افزود: در این راهپیمایی جهانی همه زایران دارای هدفی واحد هستند به همین سبب همه خود را یکسان می بینند به همین سبب دست گیری، کمک و اخلاص رواج پیدا می کند و این همان عقلانیتی است که هدف قیام امام حسین(ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: امام حسین(ع) در راستای مبارزه با جاهلیت خون، فرزندان، خانواده و هر چه داشت در راه خدا داد، مبارزه با جاهلیت بزرگ ترین هدف ائمه به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: اگر ارزش های اربعین توسعه پیدا کند حیات اجتماعی بشر به عقلانیت کامل می رسد و این یعنی ظهور مدینه فاضله.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: تا انسان به عقلانیت نرسد زمینه های ظهور عاقل ترین انسان، حضرت ولیعصر(عج) که آخرین هدایتگر بشر است فراهم نمی شود.

وی در پایان گفت: قیام امام حسین(ع) مردم را به عقلانیت می رساند تا زمینه ظهور فرزندش حضرت مهدی(عج) فراهم شود، به همین سبب زمانی که حضرت مهدی(عج) ظهور کند خود را به عنوان فرزند حسین(ع) معرفی می کند./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات