۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۶۹۴۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

ولایتمداری تنها راه عبور از بحران‌ها و مشکلات است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای مدیریت بحران‌ها‎ مکتب عاشورا بهترین الگو است، گفت: ولایتمداری تنها راه حل برای عبور از مشکلات و بحران‌های موجود است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، سه‌شنبه شب به مناسبت ایام برگزاری همایش باشکوه اربعین حسینی در برنامه مسیر که در کربلای معلی برگزار شد، گفت: مکتب امام حسین(ع) یک دانشگاه عظیم است.

وی افزود: دانشگاه امام حسین(ع) ورای مرزهای جغرافیایی به صورت حضوری و غیرحضوری درس آزادی و آزادگی را به تمام مردم جهان آموزش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه تربیت یافتگان مکتب امام حسین(ع) افرادی تسلیم در برابر اراده حضرت حق هستند، اظهار داشت: یاران امام حسین(ع) تسلیم محض ولی خدا بودند چرا که سعادت ابدی را در اطاعت از سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده می‌کردند.

این خطیب مشهور ادامه داد: امام حسین(ع) نیز تسلیم امر خداوند بودند برای همین در فاصله یک نیم روز 72 تن از نزدیکان و یاران باوفایش را در راه رضای الهی تقدیم کردند، بنابراین انسان به هر مقدار تسلیم امر الهی باشد به همان میزان در مسیر حق ثبات قدم خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه رضایت و خشنودی خداوند در گرو اطاعت از کتاب و سنت الهی است، ابراز کرد: خداوند متعال برای هدایت بشر قرآن کریم و اولیای الهی را به عنوان راهنما قرار داد تا انسان با اطاعت از آنان به کمال و رستگاری دست یابد بنابراین انسان تسلیم، راهنما محور و پرسش محور است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه مدیریت بحران تنها با وجود امام و ولایت میسر است، بیان داشت: برای مدیریت بحران‌ها مکتب عاشورا بهترین الگو است بنابراین ولایتمداری تنها راه عبور از مشکلات و بحران‌های موجود به شمار می‌رود، متاسفانه ملت و دولت هنوز به طور کامل در تراز انقلاب اسلامی قرار نگرفته‌اند چرا که اگر مسؤولان و افراد جامعه به درستی از ولایت اطاعت می‌کردند امروز ما در کشورمان شاهد چنین مشکلاتی نبودیم./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات