۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۳۶۹۴۱
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

ویژگی اربعین یادآوری نهضت بزرگ حسینی است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: اربعین برای ما یک درس بزرگ است که همیشه و در همه حال باید یاد و حقیقت شهادت را زنده نگه داریم.
تقوایی

حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: در روایات اسلامی تاکید بسیار زیادی بر زیارت اربعین شده است.

وی افزود: در روایات آمده است که زمین در سوگ پیامبران و اولیای الهی و بندگان مومن که بر روی آن، خدا را عبادت کرده اند چهل روز گریه می کند ولی در شهادت امام حسین  آسمان و زمین چهل روز خون گریه می کند.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: ویژگی اربعین به خاطر این است که در اربعین حسینی یاد شهادت امام حسین(ع) زنده نگه داشته شود و این مساله بسیار مهمی است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: حرکت سید الشهدا برای اقامه حق و عدل بود و ما در زیارت اربعین می خوانیم که قیام امام حسین(ع) در راستای دو هدف بزرگ بود و حضرت برای این اهداف خون خود را داد و این اهداف یکی نجات مردم از جهل و با فرهنگ کردن مردم و دوم خارج کردن مردم از ضلالت و گمراهی عقلی است.

وی ادامه داد: اساسا اهمیت اربعین در آن است که در این روز با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص) یاد نهضت امام حسین(ع) را برای همیشه جاودانه و ماندگار کند و اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی در حوادث گوناگون از قبیل شهادت حسین بن علی(ع) در عاشورا به حفظ یاد و آثار شهادت مبادرت نورزند نسل های بعد از دستاوردهای شهادت بهره ای نخواهند برد.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: اربعین برای ما یک درس بزرگ است که همیشه و در همه حال باید یاد و حقیقت شهادت را زنده نگه داریم و این حربه ای بزرگ برای دشمنان قسم خورده اسلام است.

این مدرس حوزه عنوان داشت: در بزرگداشت اربعین روایتی از امام حسن عسکری(ع) نقل شده است که می فرمایند؛ از نشانه های شیعه و مومن پنج چیز است که عبارتند از اقامه نماز 51 رکعت، زیارت اربعین حسینی(ع)، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم.

وی در پایان گفت: مقصود امام حسن عسکری(ع) از اربعین عدد چهل یا چیز دیگری نیست بلکه همین اربعین حسینی(ع) است و زیارت اربعین تنها به این نیست که از نشانه های ایمان است بلکه طبق این روایت در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته و بر پایه این روایت  همانگونه که نماز ستون دین و شریعت است زیارت اربعین و حادثه کربلا نیز ستون ولایت است./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات