۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۳۷۰۳۷
آیت الله طبرسی:

اربعين حسینی فرصتي براي انديشيدن به حقيقت عاشورا است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اربعين حسینی فرصتي براي انديشيدن به حقيقت عاشورا است، گفت: اربعين فرصتي براي انديشيدن به چرايي قيام امام حسين(ع) و گام نهادن در این مسیر ارزشمند و الهی است که سید وسالار شهیدان جان خود را فدا کردند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار شاعران عاشورایی استان، اربعين حسيني را سفره اي برگرفته از عشق و معنويت دانست و اظهار داشت: حضور دوستداران اهل بيت در محافل و مجالس آنان گشودن دري از درهاي بهشت به روي شيفتگان اهل بيت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) براي امر به معروف و نهي از منکر، اصلاح امت اسلامي، مبارزه با ستيز و ظلم و معرفي آرمان حکومت ديني و فلسفه شهادت قيام کردند، تصریح کرد: امام حسين(ع) جان مقدس خود و عزيزانشان را در راه نجات دين و حفظ مکتب فدا کردند و به همین دلیل عاشورا سرآغاز نجات و بقای اسلام شد.

آیت الله طبرسی افزود: امام حسين(ع) زمينه و بستري را تا قيامت فراهم کردند که هر درس، تلاش در حوزه، سخن بر منبر و هر گامي در راه اسلام برداشته مي شود، به برکت خون جوشان سيدالشهداء(ع) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اربعین حسینی اوج اقتدار حسینی است، خاطرنشان کرد: خلق چنین حماسه عظیمی در راهپیمایی اربعین حسینی چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که عاشورا تا اربعین نقطه اوج عشق حسيني است، گفت: فرهنگ حسینی ظرفیت عظیمی برای بیداری ملت ها و گسترش گفتمان ظلم ستیزی و استبارستیزی در جهان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اربعين حسینی فرصتي براي اعلام همبستگي با عاشورایان است، خاطرنشان کرد: هر اربعين حسيني، قاصد حماسه اي ماندگار، پيامدار استعلاي ايمان، نشانه ‏اي از شکوه عشق و برگ هميشه سبزي بر درخت هماره سرخ شهادت است.

امام جمعه ساری با بیان این که اربعين حسینی(ع) روز پاسداشت وفاداري و ايثار و روز برافراشتن پرچم مکتب عاشورا است، تصریح کرد: در طی سال های اخیر اربعین حسینی به نماد عزت و اقتدار امت اسلامی در برابر ظلم و فساد جهانی تبدیل شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که هدف اصلى مصلحان حقيقى و پاسداران حق، تحكيم حق، از بين بردن باطل، احياى نام خداوند، اعتلاى دين و آزادى و عدالت اجتماعى بوده است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام ارزشمند خود علیه ظلم و استبداد به اسلام جانی تازه بخشید و امروز اثرات آن را در دنیا شاهد هستیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اين که اربعين حسيني روز تقويت ايمان و تقوا است، افزود: مصيبت عاشورا اعظم مصائب است و ظلم و ستمي که به فرزندان رسول خدا(ص) روا شده، در تاريخ نظير نداشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، عزاداري در اربعين حسيني را از نشانه هاي ايمان دانست و تنها دليل بالندگي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را تکيه بر آرمان هاي حسيني عنوان کرد و اظهار داشت: راه سعادت آينده، توجه بيشتر و جدي به اهداف حادثه کربلا و اصلاح خود است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که نهضت حسینی چراغی روشنگر و امیدبخش در همه دوران ها است، خاطرنشان کرد: راه عزت امت اسلامی همان مسیری که سیدالشهدا در آن گام برداشتند.

وی با بیان این که اربعين حسینی فرصتي براي انديشيدن به حقيقت عاشورا است، گفت: اربعين فرصتي براي انديشيدن به چرايي قيام امام حسين(ع) و گام نهادن در این مسیر ارزشمند و الهی است که سید وسالار شهیدان جان خود را فدا کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عاشورا يک حادثه نبود، بلكه عاشورا يک فرهنگ است كه امروز در لايه هاي جامعه نهادينه شده است، افزود: اربعین حسینی یکی دیگر از صحنه‌های ولایت‌مداری است شاهد آفرینش چنین حماسه عظیمی از سوی ملت های آزادی خواه هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود گذشت قرن‌های متمادی از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، همچنان دل‌های مؤمنان به عشق آن حضرت و تربت پاکش می‌تپد و راه پرافتخارش که راه سازش ناپذیری در برابر استکبار و یزیدیان زمان است را  برای بشریت نجاتبخش و عزت آفرین می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تاریخ کربلا دارای دو قسمت قیام و پیام است، افزود: پیام عاشورا همچنان زنده است و یکی از مصادیق پیام عاشورا توجه به فرهنگ حسینی در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی است.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه هر چه داریم از امام حسین(ع) است، ادامه داد: انقلاب را عاشورا حفظ کرد و همه شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم، همه فرزندان عاشورا و امام حسین(ع) هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ابعاد مختلف قیام حسینی باید بیشتر برای نسل جوان تببین شود، گفت: امام حسین(ع) با آغوش باز به استقبال مرگ رفت تا دین جدش از گزند انحرافات در امان بماند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان همواره سعی دارند تا اعتقادات مذهبی مردم را مورد حمله و هجمه قرار دهند، از این رو باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و نیز معرفی بیشتر ابعاد قیام امام حسین(ع) به نسل امروز آنان را با این نهضت بزرگ بیشتر آشنا کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان سخنان خود با بیان اینکه آمریکا و ایادی آن سخت‌ترین دشمن مسلمانان و اهل‌ بیت(ع) هستند، افزود: دشمنان اسلام حضور میلیونی عاشقان در پیاده‌روی اربعین را نمی‌بینند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات