۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۳۷۰۶۴
سردار صفوی:

جهان در حال حرکت به سمت چندقطبی شدن قدرت است

سردار صفوی با اشاره به این که جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است، گفت: در واقع این موضوع از مهمترین دلایل نگرانی آمریکایی ها است؛ چرا که جهان اسلام نیز یکی از این قطب های قدرت محسوب می شود.
سردار صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار سرلشکر پاسدارسید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در نشست هم اندیشی ویژه اساتید هیأت علمی دانشگاه با موضوع « تحلیل تحولات ژئوپلیتیک منطقه غرب آسیا با تأکید بر دیپلماسی دفاع مقدس» که عصر امروز 17 آبان در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، به تحلیل شرایط فعلی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با اشاره شکست های آمریکا در افغانستان و عراق گفت: آمریکا بعد از فروپاشی شوروی سابق به دنبال تک قطبی شدن قدرت در جهان بود اما در همین شرایط قطب دیگر قدرت در آسیا در قرن حاضر در حال شکل گیری است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این مطلب که به تدریج و به آرامی قدرت از غرب عالم به سمت شرق در حال حرکت است، تصریح کرد: در واقع مبنای این قدرت جدید که در حال شکل گیری است بر دو محور اقتصاد و فرهنگ می چرخد.

وی با بیان اینکه این اقتصاد به سمت قاره آسیا و متوجه کشور چین است و از طرفی قدرت فرهنگی به سوی فرهنگ اسلامی است، اظهار کرد: در واقع در چنین شرایطی مسیحیت دیگر الهام بخش برای جهان نیست و ایدئولوژی اسلام الهام بخش است.

سردار صفوی با تأکید بر این مطلب که جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است، تصریح کرد: در واقع این موضوع از مهمترین دلایل نگرانی آمریکایی ها است چرا که جهان اسلام نیز یکی از این قطب های قدرت محسوب می شود.

وی با اشاره به تلاش آمریکاییها برای اینکه مانع از تشکیل یک حکومت شیعی قدرتمند در عراق شوند، تصریح کرد: آمریکا در حالی که نتوانست در عراق و افغانستان و سوریه به اهداف خود برسد برای رسیدن به این اهداف به دنبال شکل گیری کشور مستقل کردستان در عراق بود./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات