۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۳۷۰۸۱
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

جهانی سازی سیدالشهدا و قیام کربلا از دریچه اربعین حسینی است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل نمایش مراسم بزرگ پیاده روی اربعین را موجب فعال شدن ذهن های جست و گر در سراسر جهان دانست و گفت: جهانی سازی سیدالشهدا(ع) و قیام کربلا از دریچه اربعین حسینی است؛ از این رو باید قدردان این فرصت ارزشمند باشیم.
حسین تقی پور

حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، شخصیت سیدالشهدا(ع) را موجب وحدت و یکدلی میان آزادی خواهان جهان عنوان کرد و گفت: اربعین حسینی و شور عظیم پیاده روی جهانی از ملیت های مختلف موجب وحدت و گره زدن آحاد انسانی شده است و این اتفاق یک رویداد بی نظیر در تاریخ محسوب می شود.

وی افزود: یکی از فاکتورهایی که موجب همبستگی و یک دلی افراد بیگانه برای درپیش گرفتن رفتاری مهربانانه با یکدیگر می شود، داشتن محبوب واحد است.

امام جمعه گتاب محبوب واحد را در میان آحاد انسانی مانند ملات و ماده چسبنده عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از مواد چسبنده چنان دو شی را به هم متصل می کنند که تنها با پودر شدن هر دو جدایی از این اتصال ممکن است و امروز اربعین حسینی با رمز نام مقدس سیدالشهدا(ع) در حال پیوند زدن قدرتمندانه آحاد محبان اهل بیت(ع) در سراسر عالم است.

وی افزود: به برکت شور عظیم پیاده روی اربعین حسینی دو ملت ایران و عراق به رغم دست های تفرقه افکنانه به هم متصل شده اند و باید این نعمت بزرگ را شکرگزار باشیم.

حجت الاسلام تقی پور به روایت امام عسکری(ع) مبنی بر زیارت اربعین به عنوان یکی از علامت های شیعیان پرداخت و تاکید کرد: این ظرفیت عظیم اربعین و نگاه به آینده جهان تشیع بود که امام عسکری(ع) این زیارت را در زمره یکی از علامت های مخصوص شیعه قرار داد و این فرصت یک فرصت بی نظیر در طول تاریخ برای ایجاد مقدمات ظهور محسوب می شود.

وی ماندگاری عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) را از اسرار الهی بیان کرد و گفت: هسته های عزاداری امام حسین(ع) با آغاز محرم در سراسر جهان شکل می گیرد و این چشمه های جوشان هر یک در یک زمان و مکان خاص در امتداد رودی عظیم به دریای عشق و معرفت الهی یعنی کربلای معلا می رسند.

استاد حوزه و دانشگاه نمایش مراسم بزرگ پیاده روی اربعین را موجب فعال شدن ذهن های جست و گر در سراسر جهان دانست و اظهار داشت: جهانی سازی سیدالشهدا(ع) و قیام کربلا از دریچه اربعین حسینی است و باید قدردان این فرصت ارزشمند باشیم.

وی تصریح کرد: آحاد شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین حسینی با تطبیق خود با سبک زندگی حسینی، موجب تحول بزرگ درونی در خود شوند تا کوله بار معنوی بیشتری را در مسیر سیدالشهدا(ع) کسب کنند.

حجت الاسلام تقی پور فداکاری و خدمت رسانه در مسیر پیاده روی را از جلوه های بارز زندگی مهدوی عنوان کرد و گفت: کسانی می توانند خود را برای دوران ظهور و کمک به حکومت جهانی امام زمان(ع) آماده کنند که اندیشه، فکر و رفتار خود را مطابق زندگی سیدالشهدا(ع) و اصحاب آن حضرت کنند.

وی ادامه داد: یکی از جلوه های بارز مراسم پیاده روی اربعین حسینی، حضور مذاهب و ادیان مختلف در این مسیر با محوریت شیعیان و محبان حسینی است که در جهت تقویت جبهه مقاومت برای تقابل با قدرت های استکباری یک عنصر بسیار مهم محسوب می شود./1313/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات