۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۳۷۱۲۷
اربعین؛

رمز ماندگاری نهضت حسینی دفاع از ارزش های الهی بود

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان به رمز ماندگاری نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) و یارانش در دفاع از حق و ارزش های الهی قدم برداشتند و این مهم سبب ماندگاری نهضت عاشورا شد.
حجت الاسلام حسینی دانشگاه لرستان گردهمایی عظیم اربعین، مانور حماسه و اقتدار شیعیان است

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه حرکت حسینی توأم با اخلاص بود و مسائل اخلاقی از طرف امام حسین(ع) و یارانش مورد توجه قرار داشت، اظهار کرد: زیبایی اخلاقی و الهی در رفتار امام حسین(ع) و یارانش نمود پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) و یارانش آرمان های انسانی و الهی را مد نظر داشتند، افزود: این مهم موجب شد تا سیدالشهدا و راه سرخ ایشان مورد توجه قرار گیرد و انسان ها به منظره زیبای عاشورا نگاه درس آموزانه داشته باشند.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه قیام عاشورا و نهضت حسینی در راستای اهداف انبیا و در دفاع از ارزش های الهی بوده است، عنوان داشت: قیام عاشورا برای اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و پاسداری از عبودیت، بندگی و اطاعت از خدا بود.

وی با اشاره به اینکه درس های والای اجتماعی، عرفانی و عبادی می توان از سیدالشهدا و نهضت عاشورا فرا گرفت، بیان داشت: شاید بشود با قاطعیت گفت هر جا پرچمی برای هویت آزادگی و حق طلبی بلند شده با الگو گیری از نهضت عاشورا بوده است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان اینکه پیاده روی در زبان عربی المشی نامیده می شود، گفت:  بنابر احادیث پیاده روی در راستای زیارت، نوعی عبادت و حرکتی برای کمال انسان است.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر احادیث پیاده روی برای حل مشکلات مسلمانان مورد تأکید ویژه قرار گرفته است و پیاده روی طریقی برای زیارت خانه خدا و خانه های برگزیده ای که خداوند اراده فرموده گرامی داشته شوند همچون نجف و کربلا، هر قدمی که در زیارت برداشته شود بر درجات کمال معنوی انسان اضافه می شود.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان پیاده روی اربعین حسینی را نمایش اقتدار، شکوه و عظمت مسلمانان عنوان کرد و ادامه داد: هر سال میلیون ها انسان آزاده و غیر مسلمان در برابر امام مظلوم شیعیان سر تعظیم فرود می آورند و هدف و راه حسین(ع) را تحسین می کنند.

وی در ادامه با اشاره به شبهه ای که برخی افراد به کار می برند اینکه افرادی که کار خود و مردم را تعطیل می کنند تا به زیارت بروند، کارشان ایراد دارد، اظهار داشت: این افراد اگر اهمیت این حضور و تأثیر معنوی زیارت بر روش زندگی انسان ها را بدانند هر سال بیشتر از این ایام کار خود را تعطیل کرده تا به زیارت سیدالشهدا بروند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: رفتن به زیارت و قدم نهادن در مسیر پیاده روی اربعین موجب می شود تا افراد با روحیه ای معنوی به کار و خدمت رسانی بیشتر و صحیح به مردم اقدام کنند./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات