۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۳۷۲۱۷
حجت الاسلام صابری اراکی:

پیاده روی اربعین، نقطه اتصال تمام جهان شده است

استاد حوزه و دانشگاه درباره عظمت پیاده روی اربعین گفت: کربلا امروز نقطه اتصال تمام جهان شده و از هر دین و مذهبی در این پیاده روی حضور دارند.
حجت الاسلام صابری اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم پیاده روی اربعین در نجف آباد که در محل گلزار شهدا برگزار شد، درباره عبرت های عاشورا گفت: در دانشگاه حسین باید به غیر از عزاداری و گریه، از عزت حسینی درس گرفت و حسینی شد.

وی در ادامه بیان داشت: حسین جانش را در راه خدا هدیه کرد تا آنانی را که در اقیانوس جهالت غرق شده بودند را نجات دهد و نباید در تمام این مراسمات این هدف عاشورا گم شود و نباید هیچ گاه فراموش کنیم آنانی که حسین کش شدند زمانی در لشکر علی شمشیر می زدند و آنها کسانی بودند که حسین را به دنیا فروختند.

حجت الاسلام صابری اراکی با تأکید بر اینکه باید حسین به روز معنا شود، افزود: باید حسین و عاشورا با توجه به مسائل امروز جامعه معنا شود و در منابر بیان شود که آنانی که در عاشورا حسین را سر بریدند، همان رانت خواران، دارندگان حقوق های نجومی، بی غیرتان و دنیاپرستان امروز بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید جوانان و فرزندانمان را به جای دانشگاه های دنیا، در دانشگاه حسین ثبت نام کنیم، در این دانشگاه باید دانشجو شویم که متأسفانه در دوران کنونی افتخارمان این است که در فلان دانشگاه قبول شدیم ولی نتوانستیم واحد عزت عاشورا را پاس کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شخصیت والای شهید حججی ادامه داد: شهید حججی، دانشجوی مکتب سیدالشهدا و خروجی این دانشگاه شد که این گونه به تعبیر رهبری حجت خدا در این دوران شد که اوج اخلاص و عزت این جوان را می توان در لحظه اسارت او مشاهده کرد که لحظه ای برای نجات خودش به دشمن التماس نکرد.

وی هر فردی را نسبت به مسؤولیتی که دارد را مدافع حرم برشمرد و گفت: شما باید در همه حال مدافع حرم باشید نباید فقط هم پیمان بودن با مدافعان حرم با نشان دادن عکس یک شهید باشد و در عمل از عزت و غیرت بویی نبرده باشیم به خصوص در برنامه های صدا و سیما، باید توجه جدی صورت گیرد که کجای قاموس کربلا این گونه برنامه هایی وجود داشته است.

حجت الاسلام صابری اراکی افزود: اینها انحراف عاشورا است که از عاشورا و پیاده روی اربعین نشان می دهیم، ولی مبلغ بی حجابی و بی غیرتی هستیم و نباید درس های عاشورا را فقط بشنویم و خلاف آن را عمل کنیم که این گونه اعمال انحراف عاشورا و کربلا است.

وی درباره عظمت پیاده روی اربعین نیز تصریح کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره پیاده روی اربعین که فرمودند، هیچ کس نمی تواند عظمت این حضور را به تصویر بکشد و این پیاده روی اوج ترس و وحشت را در دل دشمنان خواهد نشاند و کربلا امروز نقطه اتصال تمام جهان شده است و از هر دین و مذهبی در این پیاده روی حضور دارند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با گلایه از نبود شعار اصلی عاشورا، هیهات منا الذله در محافل عزاداری بیان داشت: این شعار بزرگ کربلا و شعار بزرگ انقلاب است چرا نباید در هیات ها و محافل و در پرچم های عزاداری زده شود، چون ما از فرهنگ عاشورا دور شدیم، باید تلاش کنیم حسین را به دنیا نفروشیم و مواظب باشیم در هر سمتی که هستیم حسینی باشیم و این نقطه ها را گم نکنیم.

وی در پایان افزود: کسی که حسینی باشد، دزد نمی شود، چوب حراج به بیت المال نمی زند، بی غیرت زندگی نمی کند، عزیز زندگی می کند و نباید اجازه دهیم دشمنان بین ما فاصله بیندازند که امروز جهان تشنه ولایت شده است و باید از این عظمت اربعین برای اتحاد هر چه بیشتر استفاده کنیم./1306/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات