۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۳۷۲۵۴
تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل:

پیاده روی عظیم اربعین نشان دهنده نفوذ معنوی سیدالشهدا در سراسر جهان است

تولیت مدرسه علمیه روحیه با بیان این که پیاده روی اربعین معجزه سیدالشهدا(ع) در این عصر است، گفت: مراسم بزرگ و باشکوه پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده نفوذ معنوی سیدالشهدا(ع) در سراسر جهان است.
آیت الله علی اکبر محمدی روحیه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر محمدی، تولیت مدرسه علمیه روحیه بابل امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه با گرامیداشت اربعین حسینی، گفت: در کنار عزاداری و ذکر مصیبت برای سیدالشهدا(ع) باید به درس های این قیام توجه شود و علت های آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی یکی از مهمترین درس های قیام امام حسین(ع) را توجه به نماز بیان کرد و گفت: برگزار کردن نمازجماعت در میدان جنگ روز عاشورا از سوی امام حسین(ع) هدف قیام ایشان را برای حفظ و صیانت از ارزش های الهی در سایه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی نشان می دهد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که روضه سیدالشهدا(ع) از هزار درس اخلاق بالاتر است، گفت: سیدالشهدا(ع) درس عملی اخلاق را با نثار خون خود و بهترین بندگان روی زمین در کنار اسارت و مصیبت خانواده خود به بشریت داد تا چراغ هدایت آحاد انسان ها شود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا سفره ای را برپا کرد که گسترده استفاده از آن محدود نیست و هر کس بنا به ظرفیت خود از آن بهره مند می شود و حتی غیر مسلمانان هم گرداگرد این سفره جمع می شوند.

حجت الاسلام محمدی ضمن تاکید بر این نکته که یکی از راه های سعادت انسان روضه خوانی برای سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: کسی خود را متصل به سیدالشهدا(ع) کند، خود را به کشتی نوح و نجات الهی رسانده است و در حقیقت راه سعادت را پیدا کرد.

تولیت مدرسه علمیه روحیه با اشاره به مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: مراسم بزرگ و باشکوه پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده نفوذ معنوی خون سیدالشهداء(ع) در سراسر جهان بعد از قرن ها از شهادت ایشان است.

وی برپایی و نشان دادن عظمت قیام عاشورا را یک تکلیف مهم برای شیعیان و رهروان اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: قهرمانان واقعی در این زمان کسانی هستند که این روزها با تحمل سختی و مشقت زیاد با پای پیاده خود را در میان خیل عظیم محبان سیداالشهدا(ع) به کربلا می رسانند.

حجت الاسلام  محمدی با بیان این مطلب که پیاده روی اربعین معجزه سیدالشهدا(ع) در این عصر است، خاطرنشان کرد: شور و اشتیاق ده ها میلیون زائر حسینی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی حقیقت حدیث نبوی را در خصوص حرارت شهادت امام حسین(ع) در دل های مومنان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این جریان بزرگ پیاده روی اربعین حسینی که هر سال گسترده تر از سال قبل از آن برگزار می شود، توقف ناپذیر است زیرا اراده و مدیریت الهی پشت این جریان قرار گرفت./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات