۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۲۷۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اربعین حسینی جلوه ای از ایستادگی در برابر ظلم است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اربعین حسینی جلوه ای از ایستادگی امت اسلامی به ویژه شیعیان در برابر مستکبران عالم است، گفت: امروز شیعه و سنی با حضور در راهپیمایی اربعین حسینی با گام های استوار در برابر دشمنان دین خدا ایستاده اند و فریاد ایستادگی و مقاومت سر می دهند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران پنج شنبه شب در مراسم عزاداری اربعین حسینی در ساری با اشاره به عزاداری با شکوه شیعیان در اربعین حسینی گفت: این حضور پرشور و شعور شیعیان نشان دهنده دلدادگی شیعیان به سید و سالار شهیدان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی به ویژه شیعیان باید قدردان چنین حضور ارزشمندی باشند، افزود: امروز اربعین حسینی تجلی حضور حماسی شیعه و سنی در مسیر نهضت عاشورا است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجتماع میلیونی زائران اربعین حسینی جلوه گاهی از عشق و ایمان آزادی خواهان جهان است، خاطرنشان کرد: در این حضور حماسی ایمان و اعتقاد قلبی راستین به امام حسین(ع) موج می زند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که عاشقان حسینی با حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پرچم ایثار، شهادت و یگانگی نهضت کربلا را برافراشته نگاه داشتند، تصریح کرد: این حضور بی نظیر انسان ها در روز اربعین حسینی تجلی عشق و علاقه به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) بزرگترین جلوه شکوه و عظمت ملت ایران و جهان تشیع است، خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی به رسانه ای برای پیام حقانیت اهل بیت(ع) به دنیا تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی یکی از نعمت های بزرگ الهی به امت اسلامی است، تصریح کرد: علیرغم همه توطئه ها علیه اربعین و زائران حسینی اما هر ساله شاهد پرشور برگزار شدن این اجتماع جهانی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که رسانه های غربی این اجتماع عظیم جهانی را سانسور خبری می کنند، خاطرنشان کرد: این سانسور رسانه ای نشان دهنده جایگاه و عظمت پیاده روی اربعین حسینی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیا باید بداند که نور اهل بیت(ع) در جهان هیچ گاه خاموش نخواهد شد، تصرح کرد: تلاش دشمنان دین و اسلام ناب برای در این راستا هیچ نتیجه ای جز تقویت جایگاه و عظمت اسلام ناب و حقیقی نداشته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول تاریخ دشمنان اهل بیت(ع) برای از بین بردن معارف اهل بیت(ع) در جامعه دینی تلاش های بسیاری انجام دادند، خاطرنشان کرد: دشمنان تنها دینی را می خواهند که در ظاهر حاوی معارف و مفاهیم دینی باشد، اما از درون تهی باشد.

حجت الاسلام والمسلین طاهری با بیان این که دشمنی ها و توطئه ها علیه اسلام ناب هیچ گاه از جایگاه و عظمت اسلام ناب محمدی در جهان نکاسته است، تصریح کرد: امروز پس از هزار و 400 سال از واقعه عاشورا می بینیم که این گونه ملت های آزاده جهان چنین حماسه ماندگاری را در اربعین حسینی خلق می کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنی و توطئه دشمنان علیه دین کاملاً آشکار است و لحظه ای نیز از این تلاش های مذبوحانه علیه دین کوتاهی نکرده اند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی در چنین شرایطی تنها یک رسالت و تکلیف بر عهده دارد و آن هم وحدت و همبستگی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز اربعین حسینی به نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی علیه توطئه گران و ظالمان جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید مسیر وحدت را در پی گیرند تا بتوانند در برابر اسلام ستیزان ایستادگی و مقاومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امروز دین و معارف اهل بیت(ع) در معرض شدید ترین هجمه های دشمنان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اجتماع راهپیمایی اربعین حسینی بهترین راه مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه دین و معارف اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیام خیزش مردمی اربعین حسینی علیرغم همه نامهربانی های رسانه های غربی امروز در سطح عالم فراگیر شده است، تصریح کرد: این اجتماع عظیم جهانی جلوه حقانیت دین در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که این حماسه عظیم موجب تقویت جایگاه اسلام ناب و حضرت سیدالشهدا در جهان شده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان تلاش می کردند تا فرهنگ حسینی به فراموشی سپرده شود، اما قدرت لایزال الهی این گونه مسلمان و غیر مسلمان را با محوریت امام حسین(ع) گرد هم آورد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عاشورا و معارف حسینی هیچ گاه فراموش نخواهد شد و همواره جاودانه خواهد ماند، تصریح کرد: امروز معرفت حسینی راه برون رفت جامعه جهانی از بحران ها و مشکلات است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بقای دین به ماندگاری فرهنگ و نهضت حسینی وابسته است، خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می دانند برای از تضعیف دین باید فرهنگ و معارف عاشورا را در جامعه کمرنگ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اربعین حسینی جلوه ای از ایستادگی امت اسلامی به ویژه شیعیان در برابر مستکبران عالم است، تصریح کرد: امروز شیعه و سنی با حضور در راهپیمایی اربعین حسینی با گام های استوار در برابر دشمنان دین خدا ایستاده اند و فریاد ایستادگی و مقاومت سر می دهند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که شیعه با تحمل همه سختی ها و مشکلات در طول تاریخ به زنده نگهداشتن قیام عاشورا همت گماشته است، گفت: اربعین حسینی نیز جلوه ای از خشم شیعیان به استکبار و دشمنان دین خدا است./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات