۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۳۷۲۹۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها خادمی اهل بیت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها خادمی اهل بیت(ع) است ، گفت: یاری رساندن و گره گشایی از مشکلات مردم باید از سر اخلاص بوده و رنگ خدایی داشته باشد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته به مناسبت ایام برگزاری همایش باشکوه اربعین حسینی در برنامه مسیر که در کربلای معلی برگزار شد، گفت: اربعین نعمت الهی به شیعیان است.

وی افزود: کسانی که امروز به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) مشرف شدند می‌توانند پس از بازگشت از این زیارت نورانی خادم امام حسین(ع) باشند.

حجت الاسلام والمسلین ماندگاری با بیان اینکه خادمی اهل بیت(ع) به انسان شرافت می‌بخشد، ابراز کرد: خادمی اولیای الهی با تبعیت و اطاعت از فرامین اولیای الهی میسر می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان بدون آنکه در حرم اباعبدالله الحسین(ع) باشد در محیط خانه و جامعه نیز میسر است، اظهار داشت: انسان اگر گره‌ای از مشکلات دیگران باز کند در اصل به اهل بیت(ع) خدمت کرده است.

وی ادامه داد: کسانی که قادر به کمک مالی به دیگران را ندارند حداقل می‌توانند با کمک فکری سطح مشکلات دیگران را کاهش دهند.

حجت الاسلام والمسلین ماندگاری در ادامه با بیان اینکه دعا کلید رفع و بازگشایی مشکلات است، تصریح کرد: اگر کسی نتوانست با کمک مالی و فکری به دیگران یاری برساند می‌تواند دست به سوی خداوند بی نیاز بردارد و در حق دیگران دعا کند تا خداوند مشکل آنان را برطرف کند. در روایت است که اگر کارهای انسان رنگ خدایی داشته باشد آن فرد خادمی اهل بیت(ع) را انجام داده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان باید در همه امور اخلاص داشته باشد، گفت: گره گشایی از مشکلات مردم باید در نهایت اخلاص انجام شود.

وی در پایان با اشاره به روز اربعین حسینی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در چنین روزی به کربلا آمدند و طبق صریح روایات سه روز در کربلا به عزاداری و روضه خوانی پرداختند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات