۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۷۳۰۵
خطیب جمعه نجف آباد:

دولت برای حل معضلات کشور کندی و تنبلی را کنار بگذارد

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت قهرمانانه است که سبب ایجاد زمینه قدرت برای مسلمین و مستضعفین شده و این پیاده روی، لشکر وحدت کلمه بر مبنای توحید است که هر کجا باشد غوغا به پا می کند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، درباره اهمیت و عظمت پیاده روی ابعین گفت: راهپیمایی عظیم اربعین از یک امر عبادی و زیارت در این سال های اخیر فراتر رفته و تبدیل به یک حرکت قهرمانانه برای حفظ وحدت میان تمام ادیان جهان شده است.

وی در ادامه افزود: این حرکت قهرمانانه سبب ایجاد زمینه قدرت برای مسلمین و مستضعفین شده است، این پیاده روی لشکر وحدت کلمه بر مبنای توحید است که هر کجا باشد غوغا به پا می کند که این گونه از هر نژاد و مذهبی با کمال رفاقت و دوستی در کنار یکدیگر حرکت می کنند و دشمن تمام ترسش از این گونه اقتدارهاست.

وی درباره اهمیت زیارت اربعین نیز خاطرنشان کرد: زیارت اربعین دارای نکات بسیار مهمی است که اهم آنها، امام شناسی، شیعه شناسی، وظیفه شناسی، دشمن شناسی و عهد و پیمان با حجت خداست و خواندن این زیارت از نشانه های شیعه است همان گونه که سجده بر تربت اباعبدالله از دیگر نشانه های شیعه است.

حجت الاسلام حسناتی درباره تحولات منطقه به ویژه تحولات عربستان بیان داشت: شدیدترین عذاب الهی برای هر قومی، اختلاف است و الان شروع قصه در کشور عربستان است که این گونه شاهزادگان سعودی به جان هم افتاده اند، این خون مظلومان یمن و عراق است که دامن آنها را گرفته و توطئه هایی چون استعفای نخست وزیر لبنان، آخرین نفسه های آنان در منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه امروز علیه حزب الله لبنان آغاز شده، تازگی ندارد، در جنگ 8سال ایران و عراق نیز میلیاردها دلار سعودی به عراق کمک کردند تا سفره ایران جمع شود و داعش را در سال های اخیر به جان مردم عراق و سوریه انداختند؛ اما پیروزی هایی که اکنون در منطقه شاهد هستیم ثمره استقامت و حرکت در صراط مستقیم است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با انتقاد نسبت به عملکرد کند مسؤولان در برطرف مشکلات کشور ادامه داد: اگر می خواهیم همانند اقتدار در منطقه و جهان اقتدار درونی داشته باشیم، باید دولتمردان و قوای سه گانه جدی تر باشند و بدانند امروز، روز عادی نیست.

وی در ادامه بیان داشت: باید با مجرمان به خصوص مفسدان اقتصادی با جدیت بیشتری برخورد شود، این مردم مقاومند اما از تبعیض و بی عدالتی نگران هستند و در این شرایط سخت اقتصادی اقشاری وجود دارند که در نهایت فقر زندگی می کنند و گام های آهسته دولت نمی تواند جوابگوی نیاز آنها باشد.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سخن امام خمینی درباره عظمت این ملت ادامه داد: امام خمینی در بیان اقتدار این ملت فرمود، چنین ملتی در تاریخ سراغ نداریم و هر یک از دولتمردان در هر پست و مقامی اگر نمی توانند در این شرایط سخت به داد مردم برسند، کنار بروند.

وی درباره انتظارات جدی مردم نیز افزود: بحث اشتغال و حمایت از مردمی که سرمایه خود را در موسسات خصوصی سرمایه گذاری کرده اند و امروز با اختلاس آنها مواجه شدند، از انتظارات جدی مردم است و با آنکه در این موارد کارهایی صورت گرفته، اما خیلی آرام پیش می رویم. نباید ضعیف باشیم و تنبلی کنیم بلکه باید در میدان عمل، جهادی وارد شویم که این شرایط سخت تر از دوران دفاع مقدس است.  

وی به سالروز ارتحال علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی نیز پرداخت وگفت: بدترین و فاجعه بارترین تنبلی، در امر کتابخوانی است کتاب باید مثل سفره غذا در خانه های ما وجود داشته باشد و این کتاب است که باعث تغییر اندیشه و افکار جوامع می شود./1306/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات