۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۳۷۳۷۰
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

فرهنگ زیارت نامه خوانی باید در جامعه اسلامی ترویج یابد

حجت الاسلام کریمی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی قرائت زیارت از بعید رسول گرامی اسلام، گفت: فرهنگ زیارت نامه خوانی باید در جامعه اسلامی ترویج یابد.
حجت الاسلام کریمی

حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و حماسه سازی امت مسلمان،‌گفت: این همایش دشمنان را بیش از گذشته خوار و زبون کرد.

وی با اشاره به نزدیکی ایام آخر صفر و مراسمات معنوی این دهه، گفت: از جمله مراسمات مورد تأکید در این ایام قرائت زیارت نامه ازبعید است که لازم است در جامعه این مهم فرهنگ سازی شود و در جامعه اسلامی ترویج یابد.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه جامعه ما نسبت به نهادینه شدن فرهنگ زیارت نامه خوانی فاصله بسیار دارد، گفت: برای این منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این ایام پر فیض برنامه ریزی های لازم را کرده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم قرائت زیارت از بعید رسول گرامی اسلام در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) در مصلاهای استان، تصریح کرد: همچنین در مساجد جامع و دیگر مساجد فعال استان به ویژه شهر ارومیه این مراسم برگزار خواهد شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آ‌ربایجان غربی با بیان اینکه این مراسم پر فیض در ساعت ۱۱ پیش از ظهر ۲۶ آبان ماه که برابر با ۲۸ صفر است قبل از برگزاری نماز جمعه برگزار خواهد شد، گفت: به فضل الهی حضور پر شور مردم این مراسمات را رونق خاصی خواهد بخشید.

وی با تأکید بر اینکه لازم است مراسمات قرائت زیارت نامه به یک سنت و فرهنگ در جامعه اسلامی بدل شود، گفت: از جمله اهداف برگزاری این مراسمات نورانی شناخت و آشنایی با معارف ناب محمدی است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به برگزاری پر شور و استقبال بی نظیر مردم در سال گذشته ازاین مراسم پر فیض معنوی، ابراز داشت: تمام دستگاه ها باید برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم همراهی و همیاری داشته باشند.

وی با اشاره به حضور پرشور مؤمنان در آیین های معنوی دهه پایانی صفر و اهمیت آن در میان مردم، گفت: برگزاری شکوهمند این مراسمات معنوی ادای دینی به رسول گرامی اسلام(ص) است./۸۵۴/ت۳۰۲/ب۲

 
ارسال نظرات