۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۳۷۳۷۳
امام جمعه موقت مشهد:

راهپیمایی اربعین رزمایش و اعلام آمادگی در برابر یزیدیان زمان است

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه اقتدار شیعه از جمله آثار راهپیمایی اربعین است، گفت: دشمنان اهمیت این اجتماع و لبیک یا حسین(ع) را بهتر درک کرده و درد سیلی آن را لمس می‌کنند؛ چرا که این «لبیک یا حسین(ع)» به معنای اعلام آمادگی در برابر همه یزیدیان زمان است.
حجت الاسلام والمسلمین باقر فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین باقر فرزانه، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان امشب در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امام حسین(ع) برای تحقق اهدافی چون ایجاد امنیت برای مظلومان، فراهم کردن زمینه انجام واجبات و ترک محرمات، بازگشت به سیره پیامبر(ص)‌ و امام علی(ع)، نجات امت اسلامی از جهل و گمراهی و مبارزه با ظلم، طرحی را ارائه دادند که از روز عاشورا آغاز و در روز اربعین تکمیل شد.

وی با بیان این‌که زیارت اربعین امام حسین(ع) مفهوم خاص و ویژه‌ای در نزد اهل بیت(ع) دارد،‌ ابراز کرد: تمامی برکات عاشورا بعد از اربعین آغاز شد از جمله برکت و اثر زیارت اهل بیت(ع) که تا قبل از اربعین به صورت جدی مطرح نبود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ادامه داد: دومین برکت و اثر اربعین، ارائه قدرت انسجام و وحدت بخشی و اقتدار شیعه است؛ جایی که میلیون‌ها انسان از سراسر عالم در یک زمان در یک نقطه گرد هم جمع می‌شوند و سخن همه‌شان «لبیک یا حسین(ع)» است؛ این وحدت و انسجام تنها معجزه ولایت است که در اربعین خودش را نشان می‌دهد.

ولایت؛ هویت و اقتدار شیعه

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: این انسجام در ایران، انقلاب اسلامی را پدید آورد و اگر مردم ایران به ولایت اعتقاد نداشته و آن را در ولی فقیه نمی‌دیدند انقلاب پیروز نمی‌شد؛‌ ولایت همان مسیری است که انسان را به خدا می‌رساند و همه زنجیر‌ها را از جسم و روح انسان باز می‌کند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این‌که اربعین نه یک راه‌پیمایی ساده بلکه یک رزمایش و اعلان جنگ و مبارزه است، تأکید کرد: دشمنان اهمیت این اجتماع و لبیک یا حسین(ع) را بهتر درک و درد سیلی آن را لمس می‌کنند چرا که این «لبیک یا حسین(ع)» به معنای اعلام آمادگی در برابر همه یزیدیان زمان است؛‌ دشمن اثر ولایت را در ایران، لبنان و حتی عراق و سوریه دیده و از آن ترس دارند.

معجزه ولایت داعش را به زانو درآورد

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به این‌که معجزه ولایت توانست دست ساخته استکبار جهانی یعنی داعش را به زانو در آورد، اظهار کرد: دشمن برای ایجاد فتنه داعش هزینه های فراوانی کرد و اگر در پیشبرد آن موفق می‌شد، تا چندین سال مسلمانان در کشورهای اسلامی درگیر جنگ‌های داخلی بودند.

امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر اینکه اربعین، نشان اقتدار، قدرت، هویت و آینده شیعه است، بیان کرد: امیدواریم شرایط به سمتی پیش برود که مسؤولان، علما و شیعیان بتوانند این قدرت و اقتدار را به بهترین نحو ساماندهی کنند؛ در این سال‌ها همواره مردم از آمادگی بیشتری نسبت به دولت‌ها برای مدیریت شرایط در راهپیمایی اربعین برخوردار و از حیث دولت‌ها از مردم عقب‌تر هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: به یکی دیگر از آثار و برکات اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین قشر حاضر در راه‌پیمایی اربعین را جوانان تشکیل می‌دهند، همان گروهی که دشمن بیشترین تلاش‌ها و هزینه‌ها را برای انحراف قلب و ذهن آن‌ها و ایجاد شبهه و کم ارزش جلوه دادن ماجرای عاشورا و اربعین در افکار آن‌ها را دارد و این حضور پررنگ جوانان یک «نه» محکم به تمام این برنامه ریزی‌هاست./934/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات