۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۳۷۶۱۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم:

دانش‌آموزان را با دانش دینی استفاده از فضای مجازی آشنا کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار اجرای صحیح سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش و تغییر نگرش ها نسبت به این نهاد شد.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و پرورش استان قم با آیت الله سعیدی  که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزارش شد، با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش یک رکن مهم و اساسی در بدنه نظام است که باید ورای سایر نهادها به آن توجه شود، گفت: باید سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به درستی اجرا شده و نگرش ها نسبت به این نهاد تغییر کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان مهم ترین سرمایه های یک کشور هستند که تعالی تمدنی یک کشور در گرو تربیت صحیح این نسل است، افزود: در نظام اسلامی تمامی نهادها باید به دلیل اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی یاری کننده نظام آموزش و پرورش و تمامی مربوطه در انجام این رسالت مهم باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر اینکه تربیت یک نسل متعهد و متدین از دانش آموزان در گرو تلاش و فعالیت دلسوزانه معلمان است، افزود: باید بستر لازم برای آموزش معلمان فراهم شود.

حجت الاسلام اسکندی با اشاره به فعالیت هیئت های مذهبی دانش آموزی در مدارس تصریح کرد: باید هیئت های دانش آموزی در رأس فعالیت فرهنگی مدارس قرار گرفته و باید گفتمان های دینی در این هیئت ها براساس نیاز دانش آموزان طراحی شده و مباحث دینی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: باید از  ظرفیت های بی نظیر فرهنگی هیئت های مذهبی در مدارس استفاده شود؛ زیرا هیئت های دانش آموزی بهترین راهبرد برای مقابله با هجمه های فرهنگی استکبار جهانی هستند.

وی با اشاره به آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی برای قشر دانش آموز یادآور شد: باید دانش دینی استفاده از فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و دانش آموزان به صورت ویژه با آسیب های این فضا آشنا شوند و در این زمینه هیئت های دانش آموزی می توانند بهترین فعالیت را در این زمینه داشته و دانش آموزان را با خطرات و آسیب های موجود در فضای مجازی به بهترین شکل ممکن آشنا کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات