۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۳۷۶۵۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

تشریح برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در هفته کتاب، نمایشگاه کتاب «گنج دانایی» در کتابخانه مرکزی خوزستان و بازدید مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چذابه چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست اربعین استان خوزستان که در سالن الغدیر فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار داشت: مشکلاتی در مسیرها در سال گذشته وجود داشت که با تغییر و تفکیک آن مسیرها رضایتمندی خوبی از سمت زوار به دست آمد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی کار هماهنگ و خوبی را امسال در شلمچه انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد، عنوان کرد: دستگاه‌های زیادی متولی این امر بودند که از این دستگاه‌ها و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند تشکر می‌کنیم.

شریعتی افزود: در شلمچه 90 هکتار و مجموعاً با خرمشهر 120 هکتار پارکینگ داشتیم و قرارگاه رسانه‌ای در شلمچه ایجاد کردیم.

برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در هفته کتاب اعلام شد

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همزمان با فرارسیدن هفته کتاب ضمن تبریک این هفته به همه اقشار جامعه به ویژه جامعه نویسندگان، ناشران و کتابداران، گفت: این هفته باید فرصتی برای رایزنی و هم‌اندیشی در همه سطوح و یافتن ایده‌ها و روش‌هایی نوین و موثر در نشر فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشد.

جوروند در ادامه افزود: باید به بهانه‌های مختلف در مسیر تالیف، نشر کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تلاش کنیم و بدانیم که فرهنگ کتاب‌خوانی یکی از مهمترین عوامل اعتلای فرهنگ و پیشرفت در حوزه علم، صنعت و تکنولوژی در یک جامعه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در هفته کتاب در چهار عنوان برنامه متنوع تعریف شده است که به ترتیب شامل؛ مراسم تجلیل از خادمان نشر و کتاب‌فروشی‌ها، رونمایی و نقد کتاب نویسندگان استان، اهدای کتاب به مراکز عام المنفعه و همچنین برگزاری آیین پایانی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در شهرهای دزفول و رامهرمز است.

بازدید مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چذابه

محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه تلویزیونی ویژه اربعین حسینی صدا و سیمای خوزستان در پایانه چذابه، با اشاره به ابعاد مختلف زیارت اربعین، اظهار کرد: کنگره عظیم اربعین در کربلا نشان از انسجام و اتحاد شیعه دارد و این تجمع بی نظیر بشری الگویی درس آمیز برای انسانیت است.

وی اربعین را در ٢ بخش نمادین و معرفتی تقسیم بندی کرد و افزود: بخش معرفتی اربعین الگوپذیری از سیره حسینی و عاشورایی و جاری کردن آن در سبک زندگی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معجزه اربعین یک جریان سازی معرفتی در جامعه ایجاد می کند افزود: الگوگیری از عاشورا و اربعین مستلزم شناخت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا است.

وی گفت: در فرهنگ و نگاه امام حسین(ع) حق الناس و عدالت در زندگی معنا پیدا می کند و از این زاویه جامعه ای تعریف می‌شود که در آن ظلم و بی عدالتی نباشد.

احمدی با بیان اینکه در جامعه حسینی اخلاق و آزادگی باید مسیر اصلی انسان ها به سمت خالق باشد اظهار داشت: در جامعه حسینی همه انسان ها حق دارند از آزادی برخوردار باشند و ظلم و بردگی انسان را نفی کنند.

نمایشگاه کتاب گنج دانایی

نمایشگاه کتاب «گنج دانایی» به مناسبت اربعین حسینی و پاسداشت هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی در اهواز دایر است.

براساس این گزارش، این نمایشگاه از ۱۸ آبان در کتابخانه مرکزی خوزستان آغاز به کار کرد و تا ۳۰ آبان در ساعات ۸ تا ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.

گفتنی است، نمایشگاه «گنج دانایی» با ۵ هزار عنوان در بخش‌های مختلف مذهبی، روانشناسی، ادبیات، رمان، تاریخ، پزشکی، داستان های کودک و نوجوان و زبان های خارجه، قرآن و مفاتیح با تخفیف ۴۰ درصد برگزار شده است./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات