۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۷۶۶۶
رییس ستاد اقامه نماز:

گمراهی تکفیری ها به دلیل برداشت غلط از آیات قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: تقلید کورکورانه، تبعیت از نیاکان، باور کردن پیشگویی و خواب، قضاوت و گواهی بدون علم، موضع گیری و انتقاد و توبیخ و تفسیر و تحلیل بدون علم سبب برداشت اشتباه از آیات و روایات می‌شود.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در جلسه هفتگی بعد از نماز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران، با اشاره به آیات ۲۸ الی ۳۸ سوره مبارکه اسراء، گفت: با توجه به آیات قرآن در روز قیامت از تمامی اعضا و جوارح انسان درباره انجام اعمال، سؤال و جواب می‌شود.

وی در ادامه افزود: خوشبینی و دور بودن از قضاوت‌های عجولانه و حرف‌های بی مدرک انسان را در برابر بسیاری از اشتباهات و خطاها بیمه می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه از حرف‌ها و تحلیل‌های فضای مجازی، هر کسی برداشتی دارد و با توجه به دنیای خود آن را تحلیل می‌کند، گفت: در هر زمان به واسطه احادیث و آیات قرآن باید برخورد انقلابی داشت و احادیث را از منابع معتبر نقل کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تقلید کورکورانه، پیروی از عادات، خیالات و بدعت‌ها، تبعیت از نیاکان، باور کردن پیشگویی و خواب، حدس و گمان، قضاوت و گواهی بدون علم، موضع گیری و انتقاد و توبیخ و تفسیر و تحلیل بدون علم همه سبب برداشت اشتباه از آیات و روایات و به انحراف کشیده شدن انسان می‌شود.

حجت الاسلام قرائتی بیان داشت: اگر علم کافی نسبت به دین نداشته باشیم و احکام دین را از کارشناس آن دریافت نکنیم، قطعاً نمی‌توانیم آیات و روایات را به درستی معنا کنیم؛ بدبختی داعشی‌ها به دلیل این بود که در میان خود اسلام شناس، دین شناس و مفسّر دینی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داعش پیاده روی اربعین، تربت گذاشتن در دهان نوزاد تازه به دنیا آمده و شخص از دنیا رفته، نماز خواندن بر مهر و تربت کربلا،  کامل بودن نماز در حرم امام حسین(ع) را شرک می‌دانند در صورتی امام حسن عسکری(ع) زمانی که به بیماری مبتلا شد به شخصی پول داد تا به کربلا برود و کنار بارگاه مبارک امام حسین(ع) برای شفای ایشان دعا کند؛ پس این اعمال شرک نیست بلکه این بزرگداشت این شعائر به علت شأن و عظمت امام است./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات