۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۳۷۶۹۲
حجت الاسلام نبوی:

حذف خط سازش از الزامات تمدن سازی است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما برای تمدن سازی مجبور هستیم خط سازش را حذف کنیم؛ چرا که خط سازش نابود کننده است، گفت: درشرایطی که ما به حرکت راهبردی و تمدنی خط مقاومت نیاز داریم چرا که واقع بینانه است از طرفی به مسالمت انقلابی هم نیازمند داریم.
حجت الاسلام نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام عباس نبوی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشست« نقد و بررسی امروز مکتب لیبرالیسم» که شامگاه یکشنبه 21 آبان در تالار امام رضا(ع) دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد،  به تبیین پایه و اساس مکتب لیبرالیسم پرداخت.

وی با بیان اینکه این مکتب در تعریف انسان به بیان های سه گانه پرداخت، ادامه داد: در بخش اول انسان را جزیی از طبیعت و در گام بعدی، انسان را به صورت یک حیوان و بعد از آن انسان را به عنوان یک سازمان معرفی کرد.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این مطلب که در نگاه سوم انسان را مالک حقیقی برشمرد و بر این اعتقاد اصرار دارد که هر آنچه که تمایل ذاتی انسان محسوب می شود واقعی است و همه دعوای ما در تفکر اسلامی از این مبحث شروع می شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه اسلام درباره انسان گفت: بر اساس تفکر اسلامی انسان مالک خود و اراده اش نیست بلکه به صورت تکوینی این اراده در اختیار اوست و در عین حال معتقد است که انسان حق مدار و تکلیف مدار به صورت مطلق به دنیا نیامده است که این موضوع باید از درون یک فرآیند انسانی و الهی به دست آید.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل تناقض و دعوای مکتب لیبرالیسم و اسلامی بر سر همین موضوع است که هیچکس حق ندارد برای دیگران تصمیم بگیرد اما در عین حال باید به قواعد تصمیم ها توجه کرد، اظهار کرد: به عنوان نمونه همانطور که تشخیص پزشک برای انسان معیار است  و نمی توان به آن ایرادی گرفت برخی تصمیم ها نیز در مکتب اسلامی اینگونه است.

حجت الاسلام نبوی ادامه داد: در عین حال که نمی توان این موضوع را منکر شد که مدرنیته بخش های مهمی را در حقوق اجتماعی ندا داده است اما از طرفی در بخش هایی به صورت جهالت در حال پیش روی است که به نفع انسان نیست.

وی با اشاره به این مطلب که آمریکا پیشتاز لیبرال دموکراسی در جهان است، تصریح کرد:  این وضعیت در حالی است که در تفکر اسلامی انسان دارای بخشی از حقوق جسمی و ذاتی است و بخش دیگر را خداوند معین کرده است که زیر پاگذاشتن آنها باعث متلاشی شدن نظم اجتماعی می شود.

حجت الاسلام نبوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیرگذاری چهار نسل از انقلاب اسلامی در تحولات منطقه ای گفت: در واقع حل شدن موضوع کردستان عراق در مدت زمان دو روز نشان از قدرتمندی تفکر این چهاردهه انقلاب است.

وی با بیان اینکه برای تمدن سازی در این عرصه ما مجبور هستیم که خط سازش را حذف کنیم چرا که خط سازش نابود کننده است، تصریح کرد:  درشرایطی که ما به حرکت راهبردی و تمدنی خط مقاومت نیاز داریم چرا که واقع بینانه است از طرفی به مسالمت انقلابی هم نیازمند داریم./934/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات