۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۳۷۷۰۴
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

مجاهدت علما در طول تاریخ اسلام ستودنی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مجاهدت علما در طول تاریخ اسلام ستودنی است، گفت: علما و بزرگان بسیاری در راستای ترویج و نشر معارف دین به دست ظالمان کشته و شکنجه شدند تا مردم در مسیر دین زندگی کنند.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مهدیه تهران درخصوص عوامل و موانع اجابت دعا، گفت: یکی از اساسی‌ترین توصیه های دین و حتی توصیه علم به لغتی معطوف است که در دین با عنوان تقوا و در علم از او به نام بهداشت عنوان می‌شود.

وی افزود: بهداشت قبل از درمان و تقوا قبل از توبه قرار دارد بنابراین انسان قبل از اینکه به گناه آلوده شود باید تقوا پیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه خدمت به مردم بسیار ستودنی است، ابراز کرد: انسان نباید نسبت به دیگران کمترین آزاری داشته باشد بلکه تا جایی که می‌تواند باید حلال مشکلات مردم باشد، امام راحل کسی بود که در زیارت مشهد به زوار امام رضا(ع) بسیار خدمت می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه خدمت در هیئات و مجالس اهل بیت(ع) را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: امروز ما در اوج عزت و عظمت ولایت خاندان عصمت و طهارت هستیم و این بزرگ‌ترین توفیق و عنایت الهی به جامعه ما است و علما و بزرگان دین در این عرصه بسیار زحمت کشیدند.

این خطیب مشهور ادامه داد: علما و بزرگان بسیاری در راستای ترویج و نشر معارف دین به دست ظالمان کشته و شکنجه شدند تا مردم در مسیر دین زندگی کنند.

وی گفت: انسان مومن ایمانش در قلب اوست اربعین نشان از ایمانی دارد که در قلوب زائران نفوذ کرد بنابراین زیارت امام حسین(ع) نشان از ایمان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان گفت: طبق روایات صریح انسان هرگز نباید هیچ دعا، معصیت، طاعت و مخلوقی را کوچک قلمداد کند؛ در سیره برخی بزرگان آمده که آنان حیوانات را نیز با لفظ جناب مورد خطاب قرار می‌دادند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات