۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۳۷۸۸۴
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

پیشرفت مادی و معنوی جامعه درگرو عملکرد باانگیزه مدیران است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: پیشرفت مادی و معنوی جامعه دینی درگرو عملکرد بانشاط و باانگیزه مدیران آن جامعه است؛ ازاین‌رو نشاط در مدیریت دینی اصلی اصیل و رکنی رکین در مدیریت کوثری به شمار می‌رود.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید دولت از پویایی و نشاط خوبی برخوردار باشد، فاصله‌های بین دولت و مردم کم شده و حجاب‌ها و مانع‌ها به حداقل رسیده باشد.

وی افزود: در جامعه اسلامی مطلوب باید احساس حرکت سریع و شتابان همگانی شده باشد و بر این اساس امیدها به آینده بیشتر و دلگرمی مردم نسبت به نظام و مسؤولان عمیق‌تر شود.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری راز سربلندی مردم و دولت را در گسترش روحیه امید و نشاط می‌دانند و می‌فرمایند: «باید بدانیم علاج همه دردهای یک ملت تلاش و کار است، کار متکی بر ایمان و امید، علاج همه دردهای یک ملت است، ملت بیکار، ملت تنبل، ملت کسل، ملت ناامید و ملتی که بگوید: ای آقا از دست ما چه کاری برمی‌آید، آن‌ها هر کار بخواهند، می‌توانند بکنند، چنین ملتی به جایی نخواهد رسید.»

وی ادامه داد: روشن است اگر روحیه نشاط در دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی گسترش یابد و تقویت شود پیامدهای مثبت و گره‌گشایی مانند ساده‌زیستی، دلسوزی، خستگی‌ناپذیری، کار و ابتکار، شجاعت و اعتماد به نفس، فعال بودن و از انفعال دوری جستن در مدیریت آنان جلوه‌گر خواهد شد.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: امید موتور حرکت جامعه است، جامعه امیدوار و پیشرو، جامعه‌ای است که در تمام زمینه‌ها ازجمله درزمینهٔ تولید علم، توسعه اقتصادی، نهادینه‌سازی مسائل فرهنگی، کادرسازی و فضاسازی نشاط داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: پیشرفت مادی و معنوی جامعه دینی درگرو عملکرد بانشاط و باانگیزه مدیران آن جامعه است؛ ازاین‌رو نشاط در مدیریت دینی اصلی اصیل و رکنی رکین در مدیریت کوثری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: روشن است که دولت بانشاط هنگامی موفق خواهد بود که بازوان و همکاران او نیز آر روحیه بانشاط برخوردار باشند و مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از سه رکن نظام اسلامی در صورت برخورداری از نیروها و نمایندگان بانشاط می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت دولت اسلامی ایفا کند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات