۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۳۷۹۰۵
نقوی حسینی خبر داد؛

آمادگی مجلس برای مقابله با اقدامات خصمانه آ‌مریکا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اقدامات خصمانه استکبار جهانی علیه ایران، از آمادگی این کمیسیون برای مقابله باطرح های گوناگون دشمن علیه انقلاب خبر داد.
سید حسین نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات خصمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی این کمیسیون و نهادهای کشور برای مقابله باطرح های گوناگون دشمن علیه انقلاب خبر داد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  که درباره این موضوعات وظیفه ذاتی دارد و همچنین مراجع دیگری همانند شورای عالی امنیت ملی و هیأت نظارت براجرای برجام، رفتارها و اقدامات آمریکایی ها را دقیقا زیر نظر دارند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان این که هر اقدام، رفتار، موضع گیری و فعالیت آمریکایی ها تحت نظر و نظارت است، اظهار داشت: این اقدامات بررسی و ارزیابی می شوند، خوشبختانه برای هر سناریوی آمریکایی ها آمادگی با برنامه مشخص وجود دارد.

وی ادامه داد: قطعا ملت ایران و جمهوری اسلامی در این آوردگاه پیروز و سربلند بیرون خواهد آمد، آمریکایی ها اصلا به توافق و مقررات بین المللی پایبند نیستند، مذاکره انجام شده و توافقی صورت گرفته اما آمریکایی ها از همان روز نخست این توافق را نقض کردند.

نقوی حسینی با بیان این که فردای روز اجرای برجام، آمریکا 11 شخصیت حقوقی و حقیقی ایرانی را به لیست تحریم اضافه کرد، ابراز داشت:  تا کنون آمریکایی ها بیش از 16 بار نقض برجام کردند و خلاف آن را انجام دادند و مرتکب عهد شکنی شدند، چنین دولتی اصلا معنای توافق را نمی داند و تنها زبان زور را می فهمد.

وی عنوان کرد: آمریکا به دنبال اجرای برجام و توافق نیست و مذاکره و توافق را نمی فهمد، در چنین شرایطی باید آمادگی کامل داشته باشیم، کمیسیون امنیت ملی اوضاع و رفتارهای آمریکایی ها و اروپایی ها را رصد می کند، اروپایی ها در ظاهر و بیان می گویند برجام باید حفظ شود و بماند اما عملا اقدامی انجام نمی دهند بلکه اقدامات ناقض ادعای آنان مشاهده می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که ستون اروپا قابل تکیه دادن نیست چرا که در نهایت فرو می ریزد، در کمیسیون امنیت شرایط رصد می شود و برای هر نوع سناریوی آمریکایی ها آمادگی لازم وجود دارد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات