۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۳۷۹۷۵
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

هموطنان اخبار مربوط به زلزله اخیر را از طریق مراجع رسمی دنبال کنند

جعفرپور ضمن ابراز همدردی با بازماندگان زلزله اخیر غرب کشور، گفت: مردم به هیچ عنوان به شایعه‌ها گوش ندهند و تنها از مبادی رسمی کسب اطلاع کنند.
جمشید جعفرپور

جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه چگونه مردم در هنگام بروز بحران‌هایی مانند زلزله کرمانشاه تحت تأثیر شایعه قرار نگیرند، گفت: در این مواقع به دلیل اینکه احساسات و عواطف عمومی برانگیخته می‌شود و عده‌ای می خواهند ضمن سوء‌استفاده از احساسات، آن را مدیریت کنند و به سمت مورد نظرشان بروند بنابراین لازم است مردم جهت کسب اخبار موثق تنها از مراجع و تریبون‌های رسمی مورد اعتماد استفاده نمایند.

وی در ادامه افزود: مردم با اعتماد به مسؤولان امدادرسانی این بستر را فراهم کنند تا بهترین نوع خدمات به زلزله‌زدگان ارائه گردد. در چنین شرایطی کاستن آلام مجروحان و همدردی و کمک برای بازگرداندن وضع موجود به حالت عادی وظیفه اصلی مردم است.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اقدامات انجام شده در ساعات گذشته، تصریح کرد: پس از فرمان مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها از قبیل نیروهای نظامی، هلال احمر، نیروهای مردمی با یک نظم و سازماندهی قابل قبول مشغول خدمت رسانی شده‌اند.

جعفرپور در پایان گفت: تلاش‌ها برای خارج کردن افراد از زیر آوار در اولویت اول قرار دارد و باید پس از آن، اسکان افراد در مناطق آسیب دیده مورد توجه واقع شود./۸۵۶/۳۰۲/ح

ارسال نظرات