۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۳۸۲۵۵
حجت الاسلام علوی تهرانی:

انکار معاد، انکار قرآن است

رییس بنیاد فارس المؤمنین گفت: اگر ادعا کنیم آخرت و حساب و کتابی نیست یعنی بیش از یک سوم قرآن را منکر شده‌ایم.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که صبح امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: بیش از دو هزار آیه درباره قیامت و بیش از یک سوم قرآن کریم پیرامون بحث معاد است.

وی افزود: متأسفانه جامعه ما شناخت کافی نسبت به معاد ندارد و مقداری درباره این مسأله تعلل کرده و آن را سهل می‌انگارد که این بسیار اشتباه است.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: اگر امر آخرت آسان بود، این جفایی در حق حضرت فاطمه(س) بود که در میان در و دیوار قرار بگیرد ولی وقتی یک تنه برای مسئله امامت ایستادگی می‌کند یعنی امر معاد، آسان نیست اگر آسان بود امام حسین(ع) در مقابل اعمال یزید مبارزه نمی‌کرد‌.

وی اظهار داشت: معاد با مرگ انسان آغاز می‌شود و مرگ و سختی‌های آن، چیزی نیست که بتوان از آن فرار کرد، به فرمایش نبی اکرم(ص) کمترین تأثیرگذاری مرگ مانند صد ضربه با شمشیر است و یک سختی از سختی‌های جان دادن شدیدتر از سیصد ضربه با شمشیر است و برای مرگ سه هزار سختی وجود دارد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز داشت: ماهیت و ذات مرگ، سخت و دشوار  است، به فرمایش امام علی(ع) وقتی حضرت ازرائیل(ع) نزد محتضر می‌رسد تا جان او را بگیرد، به قدری آن لحظه سخت است که او حاضر می‌شود اگر تمام دنیا را داشت، برای لحظه‌ای مهلت گرفتن از او تمام دنیا را بدهد.

وی در ادامه بیان داشت: در هنگام مرگ و در وقت احتضار شیطان به سراغ انسان می‌آید تا ایمانش را از او بگیرد و اتفاقاً بر بعضی افراد هم چیره می‌شود؛ دعای عدیله که بسیار بر خواندن آن سفارش شده به همین منظور است که حتی یک بار در تمام عمر خوانده شود تا در زمان مرگ ایمان انسان حفظ شود.

رییس بنیاد فارس المؤمنین گفت: بر حسب روایات متعدد روز قیامت روزی است که در آن مردم از هول قیامت و عذاب خداوند مست و حیرانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بگوییم قیامت و آخرت و حساب و کتابی نیست یعنی بیش از یک سوم قرآن را منکر شده‌ایم و تکذیب کرده‌ایم که البته این خسران و زیان بزرگی است./۹۶۶/پ202/ب1

ارسال نظرات