۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۳۸۲۶۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

نهضت حسینی به تمدن جهانی تبدیل شده است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نهضت حسینی به یک تمدن بزرگ در جهان تبدیل شده است، گفت: امروز همه ما بقای دین و ارزش های ناب انسانی و اسلامی را مرهون خون های پاک ۷۲ شهید دشت کربلا هستیم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام پایانی ماه صفر در دادگاه ویژه روحانیت استان برگزار شد با بیان این که امام حسین(ع) عزت و آزادگی را به بشریت هدیه کردند، گفت: نهضت حسینی آن چنان موجی در جهان ایجاد کرد که امروز بخشی از آن را در اجتماع عظیم اربعین حسینی مشاهده کردیم.

وی با بیان این که نهضت حسینی موجب بقا و ماندگاری دین خدا بر روی زمین شده است، افزود: اگر امام حسین(ع) قیام نمی کردند، دشمنان ضمن تحریف دین، معارف الهی را در جامعه اسلامی نابود می کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) علیه ظلم دوران، تجلی همه مظاهر اسلامی و انسانی بود، خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا موجب احیای دین شده و مانع تحریف و تضعیف اسلام ناب از سوی دشمنان دوران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که رشد و گسترش آموزه های دینی در جامعه امروز را مدیون و مرهون فرهنگ عاشورا هستیم، تصریح کرد: این عزاداری حسینی است که دین و مبانی اسلامی را این گونه در دنیای امروز فراگیر و جهان مدار کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که عاشورا مظهر عالی ترین مظاهر انسانی و اسلامی در جهان است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های جبهه کفر و استکبار با فرهنگ انسان ساز عاشورا، اما امروز این فرهنگ اصیل الهی به یک جریان خروشان در جهان تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ارزش های والای انسانی و اسلامی نظیر ایثار، شهادت، شجاعت و فداکاری در تابوی نهضت عاشورا کاملاً متجلی است، تصریح کرد: تعالی و سعادت امروز جامعه بشری در گرو بهره گیری از این مظاهر ارزشمند نهضت حسینی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نهضت حسینی به یک تمدن بزرگ در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز همه ما بقای دین و ارزش های ناب انسانی و اسلامی را مرهون خون های پاک 72 شهید دشت کربلا هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شاهد هستیم گفتمان عاشورا به یک ارزش متعالی در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) تنها متعلق به شیعه و ملت ایران نیست، بلکه امروز همه انسان های آزاده جهان برای آن حضرت عزاداری می کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ حیاتبخش حسینی از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در آن سوی مرزها در قلوب انسان ها نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: حقانیت این نهضت الهی موجب ماندگاری و جاودانه شدن آن در میان دیگر ملت های جهان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمن لحظه ای برای کمرنگ کردن اثرات فرهنگ حسینی در جامعه درنگ نکرده است، افزود: همه توان و تلاش دشمن تا به امروز در جهت ضربه زدن و تضعیف این فرهنگ ارزشی به کار گرفته شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرهنگ حسینی عظمت بخش و عزت آفرین است، تصریح کرد: جایگاه ارزشمند امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیروی از این فرهنگ تعالی بخش است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حماسه عظیم اربعین حسینی گوشه ای از حقانیت نهضت عاشورا به جهانیان ثابت کرد، گفت: علیرغم همه توطئه های دشمن اما شاهد هستیم این حماسه عظیم هر سال با شکوه خاصی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که هیچ قدرتی در جهان توان ایستادگی در برابر این خروش مردمی را ندارد، افزود: عشق به امام حسین(ع) انسان های بسیاری را از اقصی نقاط جهان به کربلا کشاند تا به دنیا بفهماند که عشق حسینی مذهب و آیین نمی شناسد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن پس از حادثه غمبار کربلا تلاش کرد تا عاشورا نقطه پایانی برای قیام حسینی باشد، تصریح کرد: اما حکمت الهی این گونه رقم خورد که عاشورا آغاز یک نهضت و تمدن عظیم جهانی با نام امام حسین(ع) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امروز ملت های جهان در سایه فرهنگ عاشورا بیدار و هوشیار شده اند، خاطرنشان کرد: فرهنگ با عظمت عاشورا موجب شد ملت های جهان از خواب غفلت بیرون بیایند و در برابر ظلم ظالمان قیام کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب عظیم اسلامی ایران با تأسی و الگوگیری از نهضت عظیم عاشورا شکل گرفت، خاطرنشان کرد: تنها در سایه بهره گیری از سیره حسینی می توانیم راهی را که آغاز کننده آن بودیم به پایان برسانیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همچنان در کمین نشته اند تا ضربه خود را به این ملت وارد کنند، افزود: اما این مردم هوشیار تر از هر زمان دیگری در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب حاضر است و اجازه کوچکترین تحرک را به دشمنان نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید این که امروز راه پیروزی بر توطئه های دشمنان ادامه حرکت در مسیر نهضت حسینی است، خاطرنشان کرد: اربعین امسال بار دیگر پیام امیدی برای محرومان و مستضعفان جهان بود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات