۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۳۸۳۴۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

فساد اقتصادی از فتنه‌های اعتقادی است

سخنران حرم رضوی با بیان این‌که یکی از نگرانی‌های پیامبر(ص) برای امت اسلام، گمراهی پس از کسب معرفت است، گفت: این گمراهی و ضلالت ممکن است در عرصه‌های اعتقادی، اجتماعی، ‌اخلاقی، جنسی و اعتقادی بروز و ظهور کند.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس دینی رسانه ملی چهارشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در مجموعه سخنانی از ترس بر امت‌ اسلام پس از رحلتشان سخن گفتند، ‌ابراز کرد: اولین نگرانی و دغدغه پیامبر(ص) در رابطه با جامعه اسلامی مربوط به خوار شمردن دین است،‌ امری که خود را در مصادیقی چون سبک شمردن ارزش‌ها و شخصیت‌های دینی، بی‌اعتنایی به قرآن و خوار شمردن علما جلوه می‌کند.

وی با اشاره به این‌که شهوت و فتنه‌های منحرف کننده از دیگر نگرانی‌های حضرت محمد(ص) نسبت به جامعه پس از خودشان بود، بیان کرد: میزان و ملاک تشخیص حق از باطل در فتنه‌ها، ائمه معصومین(ع)‌ هستند از این رو نباید به سخنان و جلساتی که خلاف قرآن و اهل بیت(ع) است توجه کرد چرا که این موارد فتنه انگیز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های پیامبر(ص)، نگرانی در مورد گمراهی پس از کسب معرفت در امت اسلامی است،‌ اظهار کرد: گاهی انسان همچون ابوجهل و ابولهب از ابتدا در ضلالت و گمراهی به سر می‌برد اما گاهی انسان‌ها پس از کسب ایمان و معرفت به جاده تباهی کشیده می‌شوند؛ مانند برصیصای عابد و یا زبیر در صدر اسلام که پیامبر(ص) را درک کرد و در کنار ایشان شمشیر زد.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: ضلالت و گمراهی بعد از کسب معرفت به چند دسته تقسیم می‌شود که نخستین و بدترین آن‌ها گمراهی اعتقادی است، مانند کفر قوم حضرت موسی(ع) که در نبود ایشان به گوساله پرستی روی آوردند در حالیکه هم پیامبر زمان و هم معجزه الهی را دیده و درک کرده بودند.

ضلالت اقتصادی؛ فتنه اعتقادات

سخنران حرم رضوی ادامه داد: یکی دیگر از انحرافات و گمراهی‌ها، ضلالت اقتصادی است، انحرافی که قوم حضرت شعیب‌(ع) به آن گرفتار شدند و به کم فروشی که خداوند حداقل در پنج جای قرآن آن را مذمت کرده، روی آوردند.

وی انحراف جنسی را به عنوان یکی دیگر از گمراهی‌ها و ضلالت‌های نگران کننده معرفی و ابراز کرد: امروز در جوامع غربی برای انحراف جنسی که قوم لوط با آن مواجه بودند سند رسمی ثبت کرده و آن را نهادینه می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: امروز شاهد افزایش درصد طلاق و کاهش ازدواج هستیم که یکی از دلایل آن روابط جنسی ناصحیح و حرام است؛ در این میان گاه افراد متأهل با حضور در فضای مجازی به رفتار‌های ناشایست می‌پردازند.

وی با اشاره به انحراف اخلاقی و تأثیر آن بر امت اسلامی، بیان کرد: گاه ارزش‌های  اخلاقی در یک جامعه تنزل می‌یابند و ویژگی‌های غیر اخلاقی مانند دروغ مورد استفاده قرار می‌گیرد، دروغی که در تاریخ حوادث بزرگی ایجاد کرده است مانند دروغ برادران یوسف(ع) به جناب یعقوب(ع) که سال‌ها ایشان را در دوری فرزند و رنج و اندوه قرار داد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات