۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۸۳۶۲
حجت الاسلام والمسلمین اخوان:

عاشورا، صبر و استقامت بر عقیده بود

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه مصیبت امام حسین(ع) از بزرگ‌ترین مصائب آسمان و زمین است، گفت: جلوه صبر در کربلا تجلی یافت و عاشورا نشان از صبر و استقامت بر عقیده بود.
آیت الله اخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اخوان مفسر قرآن کریم و استاد اخلاق، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم صفر در مسجد شهید بهشتی(ره) برگزار شد، گفت: صبر از نشانه‌های ایمان است که اگر در انسان ناقص باشد نشان از نقص ایمان دارد.

وی با اشاره به اینکه صبر شامل صبر بر عبادت، معصیت و مصیبت می‌شود، ابراز کرد: صبر در عبادت آن است که عبد به وظیفه‌ای که در قبال معبود دارد به درستی عمل کند و بتواند در عبادت هوای نفسش را کنترل کرده و تنها به اطاعت امر الهی بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین اخوان درباره صبر بر مصیبت، ابراز کرد: انسان در طول عمرش با سختی‌ها و مشقت‌هایی همچون بلاهای طبیعی، از دست دادن عزیزانش و بیماری روبرو می‌شود و یا اینکه مالی را از دست می‌دهد در این هنگام توصیه شده که انسان فقط صبر پیشه کند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه خداوند انسان را با مصائب و سختی‌ها امتحان می‌کند، اظهار داشت: بلاها و دشواری‌ها میزان صبر و شکیبایی انسان را مشخص می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان با کمی تامل درمی‌یابد که مشکلات و سختی‌ها همه از سوی خداوند متعال است تا او را آزمایش کند، طبق صریح روایات؛ انسان باید در مقابل مصائب صبر پیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین اخوان با بیان اینکه مصیبت امام حسین(ع) از بزرگ‌ترین مصائب آسمان و زمین است، عنوان کرد: جلوه صبر در کربلا تجلی یافت و عاشورا نشان از صبر و استقامت بر عقیده بود.

این خطیب مشهور در پایان ادامه داد: برخی افراد که تمکن مالی دارند مراقب باشند زیارت امام حسین(ع) را سبک قلمداد نکنند و از این فیض الهی غافل نشوند چرا که ضرر این امر بسیار فراوان است./807/پ202/ب1

ارسال نظرات