۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۳۸۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

همراهی با علما رمز نجات از توطئه دشمنان است

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: دستتان را از دست علما جدا نکنید چرا که سالم‌ترین نهاد شیعه، نهاد علما است و بدانید این سفارش امام زمان(عج) است که فرمودند «در رویدادهاى زمانه، به راویان حدیث ما رجوع كنید. آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا هستم.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه از سلسله جلسات سخنرانی خود در مراسم سوگواری دهه آخر صفر که در محل حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی و با حضور مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود، به بیان ادامه بحث خود پیرامون «دشمن شناسی» پرداخت.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به آیه شریفه «وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ»، به تبیین عاقبت خدعه گران علیه دین خدا پرداخت و گفت: خداوند متعال بزرگترین مکر کننده علیه مکاران و خدعه کاران است و مکر انسان علیه دین را به خود او باز می گرداند. امام رضا(ع) می فرمایند «خداوند متعال مسخره و استهزا نمی کند و نیرنگ و فریب نیز به کار نمی برد اما کیفر تمسخر و استهزا و جزای مکر و فریب را می دهد.»

وی با اشاره به مکر دشمنان خدا خاطرنشان کرد: در مثال های قرآنی مکر هایی علیه پیامبران ما همچون حضرت صالح (ع)، حضرت مسیح (ع) و در آخر پیامبر اکرم(ص) مطرح شده است که دشمنان شان چطور با خدعه و نیرگ در پی براندازی این عزیزان و خانواده های ایشان و دین خدا بوده اند اما خداوند در قرآن کریم می فرماید که چگونه از مکر و برنامه شان علیه خودشان استفاده فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مکر با اشاره به انواع مکر، گفت: چهار نوع مکر وجود دارد؛ اول مکر با خداوند متعال است. دشمنان ما با خدا و با کسانی که ایمان آورده اند نیرنگ می کنند ولی نمی دانند که جز علیه خود نیرنگ نمی کنند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی، کار براب خدا را وجه متضاد اعمال دشمنان خدا برشمرد و اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) راه نجات انسان را کار برای خدا می‌دانست و از همین رو ما باید بدانیم که کار برای رضایت بندگان خدا چه در مساجد و هیئات باشد، چه در غیر آن، معنایی جز فریب ندارد.

وی با اشاره به مکر انسان علیه خودش، آن را بدترین نوع مکر دانست و افزود: مکر انسان علیه خودش همان توجیه گناهان و اشتباهاتش است؛ همانطور که برای نمونه امروز در مسائل سیاسی به اسم سیاست غیبت می کنند و کلاه سر خود می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: مکر با مردم نوع دیگری از مکر ورزیدن است که برای آگاهی از مصادیق آن در جامعه باید با اداره آگاهی صحبت کنید تا ببینید که چه کلاه برداری هایی از مردم به طرق متفاوت صورت می گیرد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی، چهارمین نوع مکر ورزی را مکر به نام دین معرفی کرد و افزود: این مکر در دین و به اسم دین شناخته می شود همچون خوارج و داعش امروز که به اسم دین همه را گمراه می کنند. وای به حال کسی که مردم را از طریق دین همچون این عرفان ها و فرقه هایی که در جامعه اسلامی امروز به اسم دین به طرد شدن فرد می انجامد، گمراه کند.

وی راه نجات در برابر فتنه های زمانه را همراهی با علما قلمداد کرد و گفت: دستتان را از دست علما جدا نکنید چرا که سالم‌ترین نهاد شیعه، نهاد علماست و در طول تاریخ هم همین علمای شیعه پای قردادهای استبدادی را امضا نکردند و دست آن ها در دستان اهل بیت(ع) است و بدانید این سفارش امام زمان (عج) است که فرمودند «در رویدادهاى زمانه، به راویان حدیث ما رجوع كنید. آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا هستم.»/820/پ202/ب1

ارسال نظرات