۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۳۸۵۶۲
آیت الله دری نجف آبادی:

ظلم های آل سعود به سبب جاهلیت، غرور و تکبر است

امام جمعه اراک با بیان اینکه آل سعود جنایتکار با آمریکایی ها، فرانسوی ها و اسرائیلی ها هم دست شده و بمب های متعددی را بر سر مردم مظلوم یمن می ریزد، افزود: ظلم های آل سعود به سبب جاهلیت، غرور و تکبر است.
آیت الله دری نجف آبادی آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با تاکید بر اینکه اگر سر سردمداران دنیا انسان های قدرت طلب و جاه طلب و متکبری نبودند بشریت به خاک و خون کشیده نمی شد، افزود: اگر سردمداران خبیث آل سعود انسان های لجود و جاهلی نیودند مردم یمن در خاک و خون غوطه نمی خوردند.

ظلم های آل سعود جنایتکار بر مردم مظلوم یمن

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه آل سعود جنایتکار  با آمریکایی ها، فرانسوی ها و اسرائیلی ها هم دست شده و بمب های متعددی را بر سر مردم مظلوم یمن می ریزند، افزود: ظلم های آل سعود به سبب جاهلیت، غرور و تکبر است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با عرض تسلیت بمناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و ایام سوگواری شهادت حضرت امام(ع)، گفت: امروز یکی از غم انگیزترین روهای ایران اسلامی است و روز یتیمی امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: امت اسلام در چنین روزی در سال یازدهم هجری قمری پیامبر خود از دست داد، پیغمبری که 40سال قبل از بعثت، 23سال بعد از بعثت، 13 سال در مکه مکرمه و بیش از 10سال در مدینه منوره در راه اسلام، هدایت بشریت و تحقق سیره عملی اسلام مجاهدت فرمودند و تلاش کردند و انسان های بزرگی را برای تربیت جامعه اسلامی ساختند.

پیامبر عظیم الشان اسلام بر گردن تمام بشریت حق دارد

امام جمعه اراک با بیان اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام بر گردن تمام بشریت حق حیات دارد، گفت: بعد از حق خداوند متعال که حق حیات بر گردن انسان ها دارد هیچ خقی بالاتر از هدایت نیست و این حیات؛ حیات معنوی و الهی و حیات در مسیر خیر و سعادت است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام راه بسیار با عظمت و با شکوه دین، خداشناسی، معرفت ، توحید و قیامت را به همه بشریت آموختند، اظهار داشت: پیامبر(ص) همچون خورشید جهان افروز همه راه های خیر را به بشریت آموخته اند و اگر افرادی مایل نباشند راه پسندیده را یاد بگیرند دیگر رفتن در این مسیر غلط تقصیر خودشان است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه پیغمبر اسلام درس تواضع، عدالت، عفو و گذشت، بزرگواری و  کرامت را به بشریت آموخت، ابراز داشت: پیغمبر اسلام صدها درس انسانیت را همچون درس خانواده، وحدت جامعه، تفاهم، صبر و درس الفط و مهربانی را به بشریت انتقال دادند.

اعزام 1400بالگرد به مناطق زلزله زده غرب کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با عرض تسلیت بمناسبت حادثه‌ اندوهناک و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور، گفت: از رهبر معظم انقلاب به سبب آنکه در لحظات اول صبح بعد از زلزله غرب کشور پیام دادند تشکر می کنم.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: تمامی مردم، دستگاه های مختلف جانانه با کمک های خود اوج معرفت را نشان دادند و بنده از این معرفت های بی نظیر ملت جمهوری اسلامی ایران بخصوص مردم شریف استان مرکزی تشکر می کنم.

امام جمعه اراک  با اشاره به اینکه روز اول 1400بالگرد به منطقه اعزام شدند و در مناطق زلزله زده به خدمت رسانی پرداختند، گفت: موکب هایی که از کربلا معلی برگشته بودند در مناطق زلزله زده مستقر شدند و در شبانه روز 10 هزار غذای گرم برای زلزله زدگان آماده کردند و این احساس و عواطف ستودنی است.

ساختمان های مستحکم و ضد زلزله نیست

آیت الله دری نجف آبادی  با انتقاد بر اینکه ساختمان های ما مستحکم و ضد زلزله نیست، گفت: اگر خدایی ناکرده چنین خادثه ای برای شهر ما اتفاق بیفتند خسارات بسیاری در شهر وارد می شود و این به سبب آن است که ساختمان ها فرسوده هستند.

ساختمان ها باید مستحکم باشند تا از چنین حوادثی پیشگیری کرد، گفت: مسؤولان باید امانت دار باشند و این خیانت است که بیمارستان بسازیم و بعد از سه سال نتوانیم به سبب تخریب در زلزله بیمار در آن ببریم.

بسیج سرمایه بزرگ جمهوری اسلامی ایران

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به هفته بسیج گفت: هفته بسیج نماد خدمت به مردم است و بسیجیان سبب افتخار آفرینی، عزت و افتخار نظام مقدس جمهوری ایران هستند.

امام جمعه اراک بسیج را سرمایه ای بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: بسیجیان باید با برنامه ریزی های خود اهداف و توطئه های شوم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کنند.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات