۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۳۹۱۰۲
مدیر حوزه علمیه بابل:

اختتامیه جشنواره علامه حلی مازندران در بابل برگزار می شود

مدیر حوزه علمیه بابل با اعلام خبر برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی مازندران، گفت: مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره علامه حلی استان مازندران ۹ آذرماه در بابل برگزار می شود.
حسین عباسی بابل

حجت الاسلام حسین عباسی، مدیر حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با بیان اهتمام ویژه در این مدیریت و مدارس علمیه بابل به کارهای پژوهشی، گفت: با تاسیس پژوهشگاه فقهی در حوزه علمیه شهرستان بابل گامی متعالی برای رشد علمی و پژوهشی در سطح مدارس علمیه به ویژه شیوه های پژوهشی ایجاد شده است.

وی برگزاری جشنواره علامه حلی را گامی رو به جلو در حوزه علمیه دانست و افزود: ایجاد انگیزه در میان طلاب، ارتقای سطح علمی و ایجاد یک مسیر متعالی برای علوم دینی در زمینه های مختلف از دستاوردهای برگزاری این جشنواره است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره علامه حلی در مازندران، خاطرنشان کرد: در دومین دوره جشنواره علامه حلی مازندران، تعداد ۱۰۵۹ اثر از سطح مدارس استان مازندران در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان نامه سطح سه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که مدارس علمیه شهرستان بابل ۴۹۵ اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و 4 مدرسه علمیه بابل در جمع بندی امتیازها از بین شش مدرسه برگزیده و رتبه های نخست در سطح استان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برای ارزیابی در این جشنواره سه مرحله ارزیابی صورت گرفت که چهار مدرسه علمیه بابل موفق به اخذ رتبه سوم در مقاله سطح 1 و در سطح دوم برگزیده رتبه های اول تا سوم را طلاب این شهرستان کسب کردند.

حجت الاسلام عباسی با اعلام خبر برگزاری مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره در 9 آذرماه در بابل، گفت: مراسم پایانی همراه با تقدیر از منتخبان جشنواره علامه حلی مازندران پنجشنبه این هفته در مرکز همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در بابل برگزار می شود.

وی بر لزوم ورود جدی طلاب دارای زمینه های پژوهشی در این عرصه، خاطرنشان کرد: کارگاه های مختلف در سطح مدارس علمیه شهرستان بابل به منظور توانمندسازی، کشف استعدادهای پژوهشی و فعال سازی هسته های علمی و پژوهشی صورت گرفت و خوشبختانه در شهرستان بابل دو کتابخانه آیت الله روحانی و کتابخانه مدرسه علمیه فیضیه مازندران دارای کتاب های ارزشمند در زمینه علوم دینی و بهره گیری اساتید و طلاب در حوزه پژوهشی است که زمینه های اعتلای این امر را فراهم کرد.

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که جشنواره علامه حلی زمینه مناسبی برای بالا رفتن سطح مطالعه می شود، تصریح کرد: تولید علم و کاربردی کردن آن از دستاوردهای نگاه پژوهش محور است زیرا توان تحقیق نهفته در اصول فقه قابلیت پاسخ به نیازهای روز جامعه را دارد.

وی تاکید کرد: هیچ کس بدون نگاه پژوهش محور نمی تواند به قله های بلند علمی دست پیدا کند و امروز نیازمند یک خیزش بلند علمی در حوزه علوم انسانی اسلامی برای نشان دادن ظرفیت بزرگ دین برای رفع نیازهای جامعه امروز بشری هستیم./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات