۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۳۹۲۷۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

وقف باید در جامعه توسعه پیدا کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف باید در جامعه توسعه پیدا کند، گفت: امامزادگان بسیاری در استان داریم که بسیار خوب و مجهز و دارای شجره نامه هستند و در تلاش هستیم تا زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کنیم تا مردم با آسایش و آرامش زیارت کنند.
هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عصر امروز در همایش یاوران وقف اظهار داشت: موقوفات قدیمی بسیاری در استان وجود دارد که ناشناخته هستند و یکی از وظایف اوقاف توسعه وقف در تمامی عرصه ها است.

وی با بیان اینکه هم استانی ها اعتقادات و ایمان بسیاری دارند، گفت: اگر زمین وقفی تصرف شود برکت از آن جا می رود، مردم باید بدانند که با وقف برخی از اموال برکت در زندگی ایجاد می شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی افزود: بیش از 80 میلیون تومان زرشک در سال جاری در زمین های موقوفه استان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه باید حق موقوفات را ادا کنیم تا برکت خداوند نیز نازل شود، تصریح کرد: مسؤولان هر منطقه ای باید موقوفات قدیمی را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه وقف باید در جامعه توسعه پیدا کند، ادامه داد: امامزادگان بسیاری در استان داریم که بسیار خوب و مجهز و دارای شجره نامه هستند و در تلاش هستیم تا زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کنیم تا مردم با آسایش آرامش زیارت کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 98 بقعه متبرکه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری یک ریال از دولت برای کمک به امامزادگان دریافت نکردیم و اوقاف برای اساس درآمد بقاع متبرکه وام می دهد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات