۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۳۹۳۰۷
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

پیروزی جبهه مقاومت نتیجه اطاعت محض از ولایت است

استاد اخلاق با بیان اینکه انسان مومن سخن گزاف به زبان نمی‌راند، گفت: کلام قاطعانه سردار سلیمانی مبنی بر پایان داعش بیانگر تکیه ایشان به ولایت است؛ بر همین اساس زمانی که قولی به مردم می‌دهد به تحقق قول خود یقین دارد.
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی استاد اخلاق، سه شنبه شب در جلسه درس اخلاق که در حسینیه پنبه‌چی برگزار شد، گفت: کسی که ادعای مسلمانی دارد باید این ادعا در عملش نیز آشکار شود.

وی با اشاره به صعود جبهه مقاومت و سقوط جبهه باطل در سوریه، ابراز کرد: سردار جان برکف قاسم سلیمانی گفته بود تا دو ماه دیگر داعش در عراق و سوریه نابود خواهد شد و امروز زودتر از آن چیزی که سردار قول داده بودند این وعده محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه انسان مومن سخن گزاف به زبان نمی‌راند، اظهار داشت: کلام قاطعانه سردار بیانگر تکیه ایشان به ولایت است بر همین اساس زمانی که قولی به مردم می‌دهد به تحقق قول خود یقین دارد.

استاد اخلاق در ادامه با اشاره به اینکه داعش شش هزار جوان را تربیت کرده بود تا عملیات انتحاری انجام دهند، عنوان کرد: تصور کنید هر یک از این افراد چه تعداد انسان مظلوم و بی گناه را می‌تواند به خاک و خون بکشانند، امروز کشف گورهای دسته جمعی حاکی از عمق جنایات و کشتار داعش دارد.

وی افزود: شهید مطهری درباره امام راحل فرمودند: امام به گفته خودش ایمان دارد؛ انسان مومن گفتارش در رفتارش آشکار شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه شهدا در هنگام شهادت به مقام عین الیقین دست می‌یابند، گفت: کسانی که در دفاع مقدس به ندای امام راحل لبیک گفتند و برای دفاع از کشور راهی میدان نبرد شدند به سخن امام اعتماد و یقین داشتند و زمانی که شهید می‌شدند چون نظر به وجه‌الله داشتند به مقام عین الیقین دست می‌یافتند، عالی‌ترین مرحله یقین حق الیقین است.

استاد اخلاق ادامه داد: انسان اگر به مقام یقین برسد اعمالش متفاوت می‌شود بر همین اساس انسانی که به این باور و مقام رسیده باشد هرگز باورش خدشه دار نمی‌شود.

وی یکی از راه‌های رسیدن به مقام یقین را بندگی خداوند بیان کرد و گفت: بندگی یعنی انسان هر چه را که خدا از او می‌خواهد اطاعت کند. بنده همه افعال و اعمالش الهی می‌شود، خداوند انسان را خلق کرد تا بنده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: انسانی که بیشتر بندگی می‌کند مقرب‌تر است، انسان باید زندگی خودش را طوری تنظیم کند که مورد رضایت خدا باشد در غیر این صورت دچار فسق و فجور می‌شود و در نهایت در زمره منکران قیامت قرار می‌گیرد.

استاد اخلاق با بیان اینکه بندگی خداوند امر بسیار راحتی است، خاطر نشان کرد: انسان بنده، دنیا را ابزاری برای ساخت آخرت قرار می‌دهد./8۱۳۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات