۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۳۹۴۰۱
معاون آموزش ابتدایی وزير آموزش و پرورش:

قرآن بهترین سند دفاع از حقوق زنان است

معاون آموزش ابتدایی وزير آموزش و پرورش با بیان اینکه آن چیزی که اسلام و اهل بیت (ع) درباره جایگاه زنان می گویند نقطه مقابل تفکر داعش است، گفت: در واقع قرآن بهترین سند دفاع از حقوق زنان است.
رضوان حکیم زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزير آموزش و پرورش در یازدهمین نشست سالانه «آموزشی و ترویجی» دبیران کمیته های ستادی واستانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که امروز اول آذر در هتل نماز مشهد برگزار شد، گفت: مهمترین مسؤولیت حوزه این امر است که نظام های رفتاری، تربیتی و انضباطی را از قرآن استخراج کند و در اختیار دیگران بگذارد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که اسلام اهل بیت (ع) درباره جایگاه زنان می گوید نقطه مقابل تفکر داعش است، تصریح کرد: در واقع قرآن بهترین سند دفاع از حقوق زنان است و درد امروز جهان اسلام این موضوع است که دیگران عقاید خود را به اسم اسلام معرفی می کنند.

حکیم زاده با بیان اینکه اسلام ناب دور از رفتار داعش است، اظهارکرد:  داعشی ها تصویری که از رسول رحمت ارایه می دهند سرکوب و خشونت گری است که با اسلام واقعی فاصله دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزير آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که در این شرایط خاص رسالت بزرگی بر دوش روحانیان است، اظهارکرد: باید به نواجوانان و  نوجوانان نشان داد که اسلام داعش نیست و این موضوع فقط در رفتارهای عملی ما انجام می شود که با کمک ابزارهای تشویقی می توان به این هدف رسید.

 مجتبی زینی وند، مدیر کل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش درادامه با بیان اینکه حوزه کارکردی آموزش و پرورش ، فقط آموزش نیست، اظهارکرد: در این نهاد توجه به مسایل تربیتی و پرورشی به عنوان یک اصل ضروری محسوب می شود و در واقع آموزش و پرورش مأموریت دارد که زمینه دست یابی دانش آموزان به حیات طیبه را در همه زمینه های کارآمد و موثر فراهم کند.

 وی با تأکید بر این مطلب که تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین فقط با مشارکت روحانیان وعلما امکان پذیر است، اظهارکرد: روحانیت به عنوان سازمان رهبری و هدایت کننده جامعه و حوزه به عنوان عناصر تبیین کننده فرهنگ دینی در این عرصه نقش آفرین هستند./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات