۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۳۹۵۱۷

چند خبر کوتاه از استان ایلام

۷۲۴ موقوفه با سند مالکیت در استان ایلام، مرتفع ساختن بخشی از مشکلات مالی آموزش و پرورش با تغییر کاربری فضاهای آموزشی و مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن عناوین اخبار کوتاه استان ایلام است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام اظهار داشت: هفته  وقف فرصتی برای خیرین و نیکوکاران جامعه است تا با صرف بخشی از دارایی‌های خود بتوانند مشکلات افراد نیازمند را برطرف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: در استان ایلام ۷۲۴ موقوفه با سند مالکیت وجود دارد که ۲۹ مورد از این موقوفات درآمد زا بوده و صرف امور خیریه می‌شود.

حجت الاسلام شهیدی از بزرگان ایلات و عشایر استان خواست تا با شرکت در طرح وقف مشارکتی برخی نیازمندی مناطق روستایی و عشایری در حوزه‌های فرهنگی، هنری و درمانی رفع کنند.

بخشی از معضل مالی آموزش و پرورش را با تغییر کاربری فضاهای آموزشی می توان مرتفع کرد

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، در جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش استان ایلام اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت با توجه به تعداد بسیار زیاد کارکنان این حوزه و به منظور رسیدگی به نیازهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان سالانه به اعتبارات سنگینی نیاز دارد و هر سال برای تامین بودجه مورد نیاز خود در تنگنا قرار می گیرد.

وی افزود: منابع و اعتبارات دولت نیز محدود است و نمی توان بخوبی مسائل این حوزه را تنها با اکتفا کردن به بودجه های سنواتی رفع کرد و باید از سایر گزینه های موجود برای حل این موضوع بهره برد.

استاندار ایلام تاکید کرد: جمعیت دانش آموزی کشور طی سال های اخیر با توجه به هرم سنی جامعه کاهش یافته و بخشی از فضاهای آموزشی موجود با تعداد کمی دانش آموز اداره می شود که با توجه به هزینه ها فعالیت آنها مقرون به صرفه نیست.

سلیمانی اضافه کرد: تغییر کاربری بخشی از این فضاها که هم اکنون نیازی به فعالیت آنها احساس نمی شود می تواند راهکاری برای درآمدزایی آموزش و پرورش باشد، تعدادی از فضاهای آموزشی در شهر ایلام در مکان هایی واقع شده اند که در محدوده بافت مرکزی بوده و هنگام تعطیل شدن مدارس مشکل ترافیکی ایجاد می شود که می توان این مسئله را با تغییر کاربری بخشی از فضاها برطرف کرد.

وی گفت: تغییر کاربری به عنوان منبع درآمدی برای آموزش و پرورش نیز می تواند تلقی شود تا بخشی از معضلات اعتباری این وزارتخانه حل و هر سال شاهد کمبود منابع مالی نباشیم.

استاندار ایلام در این جلسه با تغییر کاربری ۲۲ فضای آموزشی که نیازی به فعالیت آنها در مناطق احداث شده احساس نمی شود، موافقت کرد.

سلیمانی همچنین در این جلسه به دریافت گزارشاتی در خصوص ترک تحصیل دختران دانش آموز در بخش موسیان شهرستان دهلران اشاره کرد و خواستار بررسی دقیق دلایل این موضوع شد.

مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است

جمال شاکرمی، جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام، در همایش مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج همایش مقابله با آسیب‌های اجتماعی امروز در مجتمع فرهنگی لاله ایلام برگزار شد.

 جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: این همایش با حضور اعضای قشر بسیج زنان برگزار شد.

وی ادامه داد: نقش محوری مسجد در کاهش آسیب‌های اجراتماعی بر کسی پوشبده نیست و باید در این راستا تلاش شود.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: مسجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است./۸۷۹/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات