۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۳۹۶۳۱
روانشناس و پژوهشگر اسلامی:

روحانیان مرجع اجتماعی برای حل مشکلات مردم هستند

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه روحانی هدایت گر اجتماعی است، گفت: طلبه و روحانی در جامعه مورد توجه مردم قرار دارد و به عنوان یک مرجع اجتماعی برای حل مشکلات مردم است.
حجت الاسلام دکتر ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد ملکی روانشناس و پژوهشگر اسلامی پیش از ظهر امروز در کارگاه تلبس طلاب حوزه علمیه ارومیه با اشاره به اهمیت بهداشت روانی در انسان، اظهار داشت: در جهان امروز سلامت و بیماری با طرح موضوع بهداشت روانی مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه میان سلامت و بیماری یک تناسب برقرار است، افزود: اگر انسان را به عنوان یک موجود کامل در نظر بگیریم از سه جنبه اجتماعی، روانی و جسمانی می تواند مورد بررسی قرار گیرد که در امر تلبس به لباس روحانیت این سه جنبه باید بررسی شود.

حجت الاسلام ملکی گفت: طلبه و روحانی که جنبه راهبری در جامعه را بر عهده دارد لازم است هر سه جنبه را در خود مورد بررسی قرار دهد، ازجمله بررسی جنبه اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طلبه و روحانی در جامعه مورد توجه مردم قرار دارد و به عنوان یک مرجع اجتماعی برای مردم است، ادامه داد: در امر سلامت بررسی معیارهای سلامت با بررسی تغذیه، تحرک و روابط مورد توجه قرار گیرد.

این روانشناس و پژوهشگر اسلامی خاطرنشان کرد: بهداشت روان به معنای سازگاری فرد با خود و محیط است، امروز سازمان بهداشت روانی زندگی بر روی کره خاکی را در گروه ده مهارت دانست که باید به آنها تسلط یابد.

وی با بیان اینکه اگر یک مهندس را در فضای جامعه مورد بررسی قرار دهیم در وی تنها دو جنبه جسمانی و روانی قابل توجه و بررسی است، گفت: اما در روحانیت و طلاب این امر تا سه جنبه مذکور قابل گسترش است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر توجه به امر تغذیه، خواب، ورزش و دیگر موضوعات مرتبط با بهداشت جسمی و روانی برای تحقق یک روحیه شاد، تصریح کرد: طلبه به جهت وظیفه سنگی هدایت گری مسأله سلامت به هر جنبه در او حائز اهمیت است./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات