۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۴۰۲۸۳
مشاور عالی فرمانده کل قوا:

تفکر بسیجی سرنوشت منطقه را از دستان تروریسم نجات داد

سرلشگر صفوی با بیان اینکه تفکر بسیجی با صدور به کشورهای منطقه چون لبنان، سوریه، عراق و یمن سرنوشت منطقه را تغییر داد، گفت: امروز به برکت تفکر بسیجی تروریسم داعشی شکست خورده و توطئه های صهیونیستی در هم شکسته است.
سرلشگر صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار رحیم صفهوی مشاور عالی فرمانده کل قوا امروز در همایش شکوه مقاومت با بیان اینکه بسیح و تفکر بسیجی افتخار ایران است، اظهار داشت: فرمان امام راحل در تشیکل بسیج نه تنها سرنوشت ایران بلکه سرنوشت کشورهای منطقه را تغییر داد.

وی ادامه داد: اگر حضور حماسی دو میلیون بسیجی در دوران دفاع مقدس نبود پیروزی های بزرگ دوران دفاع مقدس ممکن نبود، این تفکر و اندیشه بسیج بود که ایران اسلامی را نجات داد و صد ها سال امنیت و اقتدار کشور را تضمین کرد.

سرلشگر صفوی با اشاره به نفوذ اندیشه و الگوی بسیجی در کشورهای منطقه و تغییر شرایط منطقه، گفت: این تفکر زمانی که به لبنان رفت حزب الله لبنان را تشکیل داد و در تاریخ هفتاد ساله جنگ صهیونیست ها و کشور های عربی این حزب الله بود که در جنگ سی و سه روزه صهیونیست ها را شکست داد.

وی با بیا بیان اینکه زمانی که این تفکر به سوریه رفت، ۷۰ هزار نفر از مردم عادی سوریه را با مستشاری ایران سازمان دهی داد و ۸۰ ماه با تروریست ها جنگیدند، افزود: ۷۰ درصد از سرزمین سوریه در دست ۹۰ هزار تروریست بود.

مشاور عالی  فرمانده کل قوا ادامه داد: در جنگ سوریه ۱۵ هزار نفر از ارتشیان این کشور شهید شدند و ۳۰۰ هزار نفر از مردم سوریه کشته شدند، اما این تفکر بسیجی بود که با همکاری مستشاران ایرانی در برابر داعش ایستاد و آن را از میان برد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی الگوی تفکر بسیج وارد عراق شد ۲۰ تیپ حشدالشعبی شکل گرفت و در برابر تروریست هایی که قصد داشتند حرم های شریفین را با خاک یکسان کنند ایستادند و در نهایت عراق را از وجود داعش پاک کردند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با اشاره به جریان استقلال کردستان و توطئه چینی صهیونیست ها برای نا امن کردن دوباره منطقه، گفت: این نیروهای حشد الشعبی بودند که با تصرف کرکوک مسیر صادرات ۶۰۰ هزار بشکه نفت با ترکیه را بستند و تمامیت ارضی عراق را حفظ کردند.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان که این الگوی بسیجی به کشورهایی مانند یمن و بحرین وارد شد در برابر ظلم حاکمان ایستادند و امروز نیز مظلومانه در برابر رژیم منحوس سعودی مقاومت می کنند و در راه خود استوار و پایدار هستند.

سرلشگر صفوی با بیان اینکه امام راحل بسیج را مخصوص کشورهای اسلامی نمی دانستند، افزود: امام راحل این تفکر را مخصوص تمام مستضعفان جهان می دانستند، امروز کشور های آمریکای جنوبی به کشور ما می آیند و از ما کمک خواستند که ما این الگوی بسیج را در کشور آنها پیاده کنیم تا در برابر آمریکا ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: به فضل الهی بسیج فراتر از مرزهای ایران را در نوردیده است و در سطح جهان گسترش یافته است، این تکفر نه تنها در دفاع و امنیت خوش درخشید در عرصه های سازندگی نیز الگویی ارزشمند و مهم است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ابراز داشت: بسیجی در هر کجا و در هر عرصه ای باید نمونه یک انسان مطلوب باشد، فکر، عملکرد، رفتار، اخلاق و عمل او باید نمونه باشد و در جامعه نیز رفتار و نتایج عملکرد او مطلوب ترین و بهترین باشد.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی در تفکر و رفتار بسیجی، گفت: انسان هر گونه که فکر می کند به همان شکل نیز عمل و زندگی خواهد کرد، سبک زندگی حلقه مفقوده و چرخه تکاملی جامعه ما است، سبک زندگی سیمای بسیجیان را در عرصه اجتماعی نشان می دهد.

سرلشگر صفوی با بیان اینکه در سبک زندگی غربی فرد محور است و این فرد به دنبال دنیا پرستی و مصرف گرایی است، تصریح کرد: اما در سبک زندگی بسیجی همه چیز برای خدا است،تفکر بسیجی یک تفکر فضیلت محور، فداکار، عزتمدار و پیشرفت خواه است.

وی با اشاره به خطر نفوذ اندیشه و تفکر غربی در جوامع اسلامی، ادامه داد: هویت اسلامی شما در سبک زندگی شما متجلی می شود، الگوی شاخص بسیج و سبک زندگی اسلامی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان به دنبال تغییر باورها، رفتار ها و سبک زندگی مردم ایران با جنگ نرم و فرهنگی است، گفت: بسیجی نباید اجازه چنین نفوذی را به دشمن بدهد و باید در عرصه نبرد نرم با دشمن نیز خوش بدرخشد.

وی شاخصه های سبک زندگی بسجیی را امید به آینده، مردم داری، بصیرت سیاسی، حضور در همه صحنه های انقلابی، نشاط، اخلاص و کار برای خدا، اطاعت از خداوند و رسولش، ولایت مداری، داشتن روحیه جهادی و شهادت طلبی عنوان و تأکید کرد: شما بسیجیان می توانید در تشکیل تمدن نوین اسلامی تأثیر گذار باشید.

سرلشگر صفوی با بیان اینکه تمدن به معنای مجموعه رفتارها و ساختارهای فرهنگی، هنری و اجتماعی است که در یک منطقه جغرافیایی به وجود آمده است، ابراز داشت: رهبر انقلاب بارها ما را به سمت زمینه سازی تمدن نوین اسلامی تشویق کرده اند.

وی ادامه داد: شاخص های این تمدن که بسیجیان می توانند زمینه ساز آن باشند چیست؟ تمدن ها ماندگاری دارند و سالها می مانند، الگو سازی و صادر کننده الگو هستند و نیازمند قدرت برای بقا و توسعه خود هستند، در ایران منشأ این قدرت اراده میلیونی مردم است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تفکر بسیج را بزرگترین پشتوانه و قدرت ملی ایران در تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: تأثیر گذاری تفکر بسیجی به اعتقاد، رشد و بالندگی و پویایی آنها بستگی دارد، امروز تفکر بسیجی اقصی نقاط منطقه را در نوردیده است و جهان بشریت را نیز در بر خواهد گرفت./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات