۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۴۰۳۵۸
حجت الاسلام سعدی:

ولایت مبدأ هدایت بشر به صراط مستقیم است

رییس دانشکده معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مبدأ هدایت بشر به صراط مستقیم ولایت است، گفت: توحید شناسی متضمن شناخت جایگاه رسالت و امامت است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین‌علی سعدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینعلی سعدی رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اولیای الهی به عالم باطن و ضمایر انسان‌ها آگاه هستند.

وی افزود: امام حسن عسگری(ع) نیز به عالم غیب آگاه بوده و درباره آن به مردم آگاهی می‌دادند.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه تنها انسان توحیدی می‌تواند نبوت شناسی و امام شناسی داشته باشد، ابراز کرد: توحید شناسی متضمن شناخت جایگاه رسالت و امامت است بنابراین انسان اگر بخواهد ابعاد رسالت پیامبراکرم(ص) را بشناسد باید از طریق توحید ناب اقدام کند.

رییس دانشکده معارف اسلامی، الهیات و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه رسول خدا باید درست معرفی شود تا توحید به درستی شناخته شود، اظهار داشت: سقیفه بیانگر تنزل مقام نبوت و نشانه عدم شناخت مردم نسبت به جایگاه امامت بود.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) معرف حجت غایب بودند، تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در شرایط تقیه به انجام این مهم اقدام کردند و با بیان علامات و شعار از دور مسیر را برای مردم مشخص فرمودند زیرا امام می‌دانستند که مساله ولایت بحث صراط مستقیم است که باید مردم به آن توجه کنند تا هدایت شوند.

حجت الاسلام سعدی یکی از نشانه‌های جامعه منتظر را کمک به معصوم بیان کرد و گفت: در جامعه منتظر نام خداوند باید علم شود و اسم طاغوت در خفا قرار گیرد اما متاسفانه در دوره امام حسن عسکری(ع) حق در خفا و طاغوت در جامعه صاحب قدرت بود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات