۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۴۰۳۶۵
استاد حوزه علمیه:

بندگی الهی در سایه اطاعت از ائمه معصومین است

استاد حوزه علمیه گفت: بندگی الهی در سایه اطاعت از ائمه معصومین(ع) ممکن است؛ چراکه تجلیگاه اوصاف خداوندی هستند.
پور موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسن پور موسوی استاد حوزه علمیه شامگاه یکشنبه در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: هر کس به هر جا رسیده از بندگی الهی بوده است.

وی افزود: امام زمان(عج) مظهر اسمای الهی است ما که امت ایشان محسوب می‌شویم باید برای رسیدن به بندگی تابع ایشان باشیم.

حجت الاسلام پور موسوی با اشاره به علم امام، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های ائمه معصومین(ع) از جمله امام حسن عسکری(ع) عالم به غیب بودن است که یکی از دلایل اثبات امامت ائمه(ع) نیز عالم به غیب بودن آنها است، دست شیعه در این زمینه پر است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های خداوند هم عالم به غیب بودن است بنابراین کسی که می خواهد به جای خدا بنشیند باید تجلیگاه اوصاف او باشد.

وی ادامه داد: آصف بن برخیا که در یک چشم به هم زدن تخت بلقیس را برای حضرت سلیمان آورد با آن همه قطره‌ای از علم کتاب را داشت اما کسی که همه علم کتاب نزد او بوده امیرمومنان امام علی(ع) بود در واقع مثل آصف به امیرمومنان(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) همچون مثل قطره به دریا است.

حجت الاسلام پور موسوی با بیان اینکه ائمه معصومین کریم بودند و اسرار الهی را به هر کس نمی‌گفتند، خاطرنشان کرد: روز قیامت پرده ها کنار رفته و اسرار اشکار می‌شوند انسان با تقوا کسی است که زمانی که پرده ها کنار رفت برای رفتار و کردار خود خجالت نکشد./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات