۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۴۰۳۷۶
آیت الله علم الهدی:

فلسفه غیبت توسعه اسلام و جهانی شدن دین پیامبر است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فلسفه باطنی غیبت در واقع توسعه اسلام و جهانی شدن دین پیامبر اکرم(ص) است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم روز شهادت امام حسن عسکری(ع) که امروز 6 آذر در حرم رضوی برگزار شد، به بیان فعالیت های امام برای آماده سازی مردم در عصر غیبت پرداخت.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این آماده سازی مردم برای دوران غیبت با توجه به اینکه در این زمان دست مردم به امام معصوم نمی رسد، حائز اهمیت است، تصریح کرد: در این دوران مردم باید نظام زندگی خودشان را براساس نظام ولایت اداره کنند در حالی که بدون امام معصوم و محوریت آنان باید این کار را انجام دهند.

آماده سازی شیعه برای عصر غیبت

وی ادامه داد: در این دوران جریان اجتماعی شیعه به عنوان اسلام ناب بدون امام معصوم باید قابل اداره باشد و شیعه بتواند بدون امام زندگی کند که این آمادگی را برای این دوران  امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بر عهده داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که این دو امام افزون بر رسالت هایی که در حوزه امامت و رهبری جامعه داشتند باید شیعه را برای دوران غیبت نیز آماده می کردند، تصریح کرد: این آماده سازی شیعه را امام هادی(ع) شروع کرد.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) با وجود همه فشارها و فضای اختناق آن زمان شیعه را برای دوران غیبت مجهز و آماده کردند، اظهار کرد: در این دوران امام حسن عسکری(ع)  شیعه را سرپرستی می کرد و از همه امکانات برای اتصال جوامع شیعی به امام زمان(عج) استفاده می کردند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فشار و اختناق به حدی بود که امام حسن عسکری(ع) را به زندان انداختند، گفت: از آن جهت که امام پدر امام زمان (عج) بود و دشمن این موضوع را می دانست فشارهای زیادی را در زندان برای امام ایجاد کردند.  

فلسفه باطنی غیبت توسعه اسلام و جهانی شدن دین پیامبر اکرم(ص) است  

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) از همه امکانات برای سازماندهی شیعه در عصر غیبت بهره برد، تصریح کرد: بخش عمده این کار وقتی انجام شد که امام در زندان به سر می برد.  

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت خود ولایت را به عنوان یک جریان جدی توسعه داد، اظهار کرد: فلسفه باطنی غیبت در واقع توسعه اسلام و جهانی شدن دین پیغمبر اکرم(ص) است./934/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات