۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۴۰۴۰۴
آیت الله صدیقی:

امام واسطه فیض الهی است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام واسطه فیض الهی است، گفت: رشد، حیات و هدایت همه مخلوقات وابسته به وجود مقدس اهل بیت(ع) است.
عکس عکس عکس عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، گفت: مساله امامت، مساله فیض مطلق الهی است.

وی افزود: وجود مقدس امام عامل هدایت عالم است اینکه گیاه می‌روید، درخت میوه می‌دهد، آسمان می‌بارد همه و همه به برکت وجود مقدس امامی است که خداوند ایشان را امام الخلق معرفی می‌کند.

آیت‌الله صدیقی درخصوص علامات امام و چگونگی شناخت ایشان، بیان داشت: روایت است که امام اگر به درختی فرمان حرکت دهند او اطاعت کرده و حرکت می‌کند زیرا همه موجودات مطیع امامان معصوم(ع) هستند بنابراین رشد، حیات و هدایت همه مخلوقات از وجود مقدس اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره کاملترین متن در توصیف عظمت امامان معصوم(ع) به شمار می‌رود، اظهار داشت: ابعاد مختلف امام به میزان فهم بشر در این دعا ذکر شده است.

وی ادامه داد: از علما و بزرگان نقل شده که در مکاشفاتی که برایشان ایجاد می‌شد و امام زمان(عج) را ملاقات می‌کردند حضرت می‌فرمودند: چه دعای خوبی است این زیارت جامعه؛ امام زمان(عج) پیکر مطهر امام حسن عسکری(ع) را در منزل پدری خود دفن کردند بنابراین کسانی که به سامرا مشرف می‌شوند سعی کنند آنجا زیارت جامعه کبیره را قرائت کنند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به فرازهایی از دعای جامعه کبیره، گفت: در این دعا آمده که خداوند امامان را از نور خلق کرده است، ایشان فوق تصور بشری و چل چراغ عرش الهی هستند، آنان به هیچ عنوان نیازی به ما انسان‌ها نداشتند و تنها به خاطر هدایت ما به این عالم دنیا گام نهادند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام با گام نهادن در عالم دنیا چنین نیست که عالم عرش از وجود مقدس ایشان خالی شود بلکه اتصال امامان به عرش الهی وجود دارد تا انسان‌ها را به سرمنزل مقصود هدایت کنند.

وی اضافه کرد: صلوات بر اولیای الهی سیم اتصال به وجود مقدس آن بزرگواران است و اطاعت و تبعیت از ولایت سبب پاک شدن انسان از آلودگی گناه می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات