۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۵۴۰۸۵۴
امام جمعه آمل:

بصیرت عاشورایی مردم در نهم دی سبب برچیده شدن بساط فتنه گران شد

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه بصیرت عاشورایی مردم در نهم دی بساط فتنه‌ گران را برچید، گفت: برای ترویج حماسه ملی نهم دی باید برای اجرای برنامه های ارزنده همت شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه آمل برگزار شد با بیان اینکه در روز بزرگ نهم دی مردم ما با بصیرت عاشورایی بساط فتنه‌ گران را برچیدند، گفت: برای ترویج این حماسه ملی باید به اجرای برنامه های ارزنده همت شود.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: ترویج بصیرت محوری برکات و دستاوردهای بسیاری دارد که ضرورت دارد در این مسیر تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

 وی به اجرای برنامه‌های ارزنده با فرارسیدن ایام فاطمیه در آمل اشاره کرد و گفت: در این ایام باید از اجرای کنسرت و برنامه‌ های شاد جلوگیری شود.

 امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه هم‌ اکنون چند معضل شهری و اجتماعی در آمل دیده می‌شود که به همراه خود نگرانی‌ هایی را برای شهروندان به وجود آورده است، تصریح کرد: باید با مدیریت و درایت شورای تامین به این موارد رسیدگی و راهکارهای اساسی برای آنها اندیشیده شود.

سید جعفر رسولی، فرماندار ویژه آمل در این جلسه گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی آسیب های شهرستان شناسایی و براساس اولویت بندی برنامه ریزی شود تا خروجی خوبی داشته باشیم.

 وی یادآورشد: بدحجابی، موادمخدر، طلاق و فضای مجازی به عنوان اولویت اصلی شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشد و نیاز است روی این آسیب ها با جدیت کار شود و در هر سال یک موضوع را به عنوان اولویت کاری انتخاب کنیم.

 فرماندار ویژه آمل با اشاره به  گرامیداشت نهم دی به عنوان روز بصیرت ادامه داد: بحث نهم دی و مراسماتی مانند ششم بهمن و 22 بهمن باید مثل سالهای گذشته به خوبی برگزار شود، باید کار شود تا این مناسبت ها برای نسل های آينده فرهنگ سازی شده و نسبت به برگزاری آن اقدام لازم صورت گیرد.

رسولی یادآورشد: نهم دی نشات گرفته از ششم بهمن سال 60 بود که مردم در یک چشم بهم زدن توانستند پوزه سربداران را به خاک بمالند که امام عزیزمان در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از آن به نیکی یاد کردند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از وجود سگهای ولگرد درسطح شهر گفت:  بحث سگهای ولگرد در سطح شهر مسائل و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده و بايد با کمک همديگر اين مشکل را حل کنيم که شهروندان در آسايش و آرامش باشند و مشکلی برايشان پيش نيايد.

سرهنگ بهروز عیسی زاده فرمانده سپاه ناحیه آمل هم در این نشست گفت: امسال با هماهنگی صورت گرفته 30 مسجد فعال را به عنوان پایلوت برای اجرای برنامه های فرهنگی در نظر گرفته ایم./1314/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات