۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۴۰۸۸۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

اربعین حسینی تمرینی برای کار تشکیلاتی در دوران پس از ظهور است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یکی از دستاوردهای حماسه اربعین را به هم پیوستن دو ملت ایران و عراق بیان کرد و گفت: باید با شناخت وهم افزایی ظرفیت های مشترک ایرانی و عراقی در اربعین، در راستای کادرسازی و تربیت نیروهای توانمند، مومن و مخلص برای دوران پس از ظهور تلاش شود.
پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران پناهیان در جمع ستاد اربعین مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در جمع اعضای مرکزی ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا در بابل، با اشاره به تلاش و اهتمام خادمان اربعین حسینی در اعتلای دستگاه سیدالشهدا(ع)، گفت: دیدن مجموعه های خدمتگزار در مسیر اهل بیت(ع) که با تلاش و اهتمام ویژه ای مشغول خدمت هستند، خستگی و کسالت را از انسان دور می کند و انسان به اعتلای این مسیر امیدوارتر می شود.

وی با بیان پیشینه مازندران و پیشی گرفتن این استان در مسیر مکتب اهل بیت(ع)، افزود: اهتمام مردم علوی مازندران در مسیر اهل بیت(ع) و ولایت ناشی از ایمان اصیل پیشینیان این استان و عمق باورهای دینی در نهاد مردم این سرزمین است که سرمایه گرانقدر و پربهایی محسوب می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان دلایل عمیق شدن ایمان در باور یک جامعه و تشریح ویژگی های آن، خاطرنشان کرد: محصول ایستادن و پیشگامی مردم مازندران در مسیر انقلاب و نهضت حسینی ناشی از سرمایه گذاری های پیشینیان در این منطقه است که شکوفه های آن امروز بر درخت تنومند ایمان این منطقه به بار نشست.

وی لازمه قوی بودن یک مجموعه را کار تشکیلاتی و سازماندهی دقیق و حساب شده با بهره گیری از نیروهای رهبری نخبگان در قسمت های مختلف بیان کرد و ادامه داد: تلاشی جمعی، داشتن نیروهای قوی، کادر مناسب، انعطاف پذیری و قدرت تفاهم بالا موجب شکل گیری یک تشکیلات گروهی قدرتمند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حب و عشق به سیدالشهدا(ع) را محور اتحاد و وحدت خادمان امام حسین(ع) در اربعین عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از علت های این که پیاده روی و حماسه اربعین را زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) می نامند، حرکت به سمت کادرسازی و کارهای گروهی تشکیلاتی و توسعه آن است که می تواند مجموعه ای نیروهای توانمند، مومن و مخلص را در کادر حکومتی امام زمان(عج) ایجاد کند.

وی تاکید کرد: امروز یکی از وظیفه های ستادهای قوی و موفق مانند ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا، در کنار توجه به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، تربیت و تکثیر نیروهای توانمند و ایجاد مجموعه های بزرگ کاری و خدمت رسانی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزایش سطح درگیری مردم با موضوع اربعین را مهم دانست و گفت: وسیع تر شدن دامنه مشارکت های مردمی در حوزه کمک به موکب ها و ستادهای اربعین یک موضوع مهم در فراگیری محبت به سیدالشهدا(ع) است که این نهضت به ابتکار امام سجاد(عج) در میان شیعیان بنیان گذاشته شد.

وی موضوع مهم و راهبردی را در خدمت موکب های ایرانی در ایام اربعین حسین، قرار گرفتن خادمان ایرانی و عراقی با برپایی موکب های مشترک عنوان کرد و افزود: این وفاق و جمع شدن دو ملت ایران و عراق با محور اهل بیت(ع) موضوعی بود که امام راحل پس از پذیرفتن قطعنامه آن را پیش بینی کرد و آن را عنصر قدرت تاثیر گذار در سطح منطقه می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اهمیت کار بعد از اربعین حسینی به ویژه در حوزه رسانه، تصریح کرد: ساخت مستندهای قوی و هنرمندانه از جریان خدمت رسانی به اربعین و مساله پیاده روی اربعین حسینی یک عنصر مهم تبلیغی است که ستادهایی مانند ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا نباید از آن غافل شوند.

وی نگاه رزمندگی و سربازی را به موضوع حماسه اربعین یادآور شد و گفت: یکی از ثمره های کارهای ستادی و خدمت رسانی جهادی در اربعین حسینی گسیل شدن این ظرفیت ها برای خدمت به زلزله زدگان غرب کشور بود و این نتیجه راه افتادن ستادهای مردمی و با انگیزه الهی است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی مقدمه ساز ظهور در مسیر ایجاد همدلی، کارقوی تشکیلاتی و حرکتی مردمی برای دوران پس از ظهور است.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از دستاوردهای حماسه اربعین را کمرنگ شدن حس وطن پرستی و ناسیونالیستی در بین دو ملت ایران و عراق دانست و خاطرنشان کرد: به هم پیوستن مردم ایران و عراق با محوریت سیدالشهدا(ع) یک دستاورد بزرگ است و باید این پیوندها از این هم عمیق تر شود و قدرت مردم در این مسیر به خود مردم نشان داده شود.

وی افزود: اگر بضاعت و کمک های هر چند کم مقدار مردم در مسیر اهل بیت(ع) قرار بگیرد، تبدیل به قدرتی بزرگ و سرمایه مالی و معنوی زیادی می شود که برکت را به دنبال خواهد داشت./۱۳۱۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات