۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۴۰۹۴۲
حجت الاسلام و المسلمین علوی:

وزارت اطلاعات فراجناحی و تحت امر ولایت عمل می کند/ اسناد ساواک از علما منتشر می شود

وزیر اطلاعات از انتشار اسناد ساواک از علمای دین برای اطلاع جوانان و نسل های امروز و ‌آینده از مجاهدت های عالمان و روحانیت خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات امروز در همایش نقش روحانیت و یاران امام در پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن همایش دفتر تبلیغات برگزار شد، نقش علما و روحانیت را در حفظ و حراست از دین و مذهب برجسته و بی بدیل توصیف کرد.

وی افزود: بر اساس آموزه های دینی علما مرزبانان عقاید مردم و جامعه هستند و اجازه نمی دهند که شیاطین در ذهن مردم نفوذ کنند، در طول تاریخ، شیعه مورد هجمه و دشمنی قدرت های حاکم بوده اما مجاهدت های علمای دین سبب حفظ اسلام و مکتب شیعه شد.

وزیر اطلاعات با بیان این که روحانیت و علما در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیشگام بوده اند، اظهار داشت: علما همواره همراه با نهضت حضرت امام در مسیر حق ایستادند و مردم را در این مسیر هدایت کردند.

وی ادامه داد: علما و روحانیت با مجاهدت های خود در برابر قدرت های ظالم داخلی و خارجی ایستادند و از حقوق مردم دفاع کردند، امروز مشاهده می کنیم که این مجاهدت ها میراث ارزشمندی را بنا گذاشته و زمینه را برای استفاده نسل امروز و نسل های آینده فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی کوتاه نیامدن عالمان دینی در برابر زیاده خواهی های دشمن را از ویژگی های بزرگان دین دانست و ابراز داشت: علما هیچگاه بر قدرت های داخلی و خارجی تکیه نکردند، کما این که حضرت امام با قاطعیت در برابر دشمنان ایستاد و با همراهی شاگردان و مریدان خود انقلاب را به پیروزی رسادند.

وی با اشاره به نقش آفرینی مؤثر علما و روحانیت در مسیر انقلاب اسلامی عنوان کرد: اسناد ساواک نشان دهنده این مجاهدت ها بوده و جوانان و نسل های امروز و آینده باید از این مسائل خبر دار باشند تا بدانند انقلاب اسلامی به چه سختی های به دست آمده است.

نماینده خبرگان رهبری از در اختیار قرار دادن اسناد ساواک به جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد: در انتشار اسناد، گزینشی عمل نمی کنیم و خود را تحت تأثیر گروهی قرار نمی دهیم چرا که وزارت اطلاعات فراجناحی بوده خود را تحت امر  ولایت می داند از این رو با همین نگاه به انتشار و تدوین کتبی درباره اسناد ساواک پرداخته است.

وی اضافه کرد: انتشار اسناد ساواک برای بیش از 50 نفر از علمای دین در دستور کار وزارت اطلاعات قرار گرفته که امروز رونمایی از اسناد ساواک درباره حضرت آیت الله نوری همدانی را خواهیم داشت.

وزیر اطلاعات با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی، از این مرجع تقلید به عنوان الگوی مبارزان انقلاب یاد کرد و گفت: ایشان در زمینه های گوناگون به ویژه جریان 19 دی نقش آفرینی ویژه داشتند و به هدایت مردم پرداختند.

وی افزود: حضرت آیت الله نوری همدانی در کنار فعالیت های انقلابی و مبارزاتی، همواره به درس و بحث  اهتمام داشتند، ایشان در مسیر انقلاب و همراه با امام سختی های بسیاری کشیدند اما این سختی در ایشان اثری نداشت و این مرجع تقلید همواره حامی امام، رهبری و انقلاب بوده و هستند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات