۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۰۱۹
حجت الاسلام شیروانی:

طلبگی رسالت هدایتگری اجتماعی است

حجت الاسلام شیروانی با تأکید بر توجه به دروس حوزوی و متون هدایت گر اسلامی برای نیل به کمال شخصی، گفت: حیطه اجتماعی طلبگی افزون بر هدایتگری اجتماعی، ناظر به تزکیه نفس و نیل به عبودیت است.
طرح رویش، در حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی شیروانی استاد حوزه علمیه قم عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، با بیان اینکه نقطه نهایی و هدف حقیقی از خلقت عبودیت است، اظهار داشت: هدف از حیات، زندگی و هر فعالیتی همین عبودیت است و اگر به عبودیت دست نیابیم به هیچ چیزی نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه طلبگی شغل نیست بلکه یک رسالت است، گفت: طلبگی دارای دو حیطه فردی و اجتماعی است، نباید طوری باشد که توجه به حیطه اجتماعی، طلبه را از توجه به خود و کمال خود غافل کند.

حجت الاسلام شیروانی با اشاره به اهمیت توجه به حیطه فردی، خاطرنشان کرد: هر عملی و هر رفتاری با هدف عبودیت باید باشد، بنابراین اگر عبودیت نهایت یک عمل نباشد و به آن نرسد این عمل بی نتیجه بوده است.

وی با بیان اینکه طلبه نباید تنها نگرشش توجه به حیطه اجتماعی باشد، افزود: تحصیل این دروس در حوزه های علمیه تنها برای ورود به عرصه اجتماع نیست، بلکه اولا باید از طریق این علوم به سمت کمال خود حرکت کنیم تا بتوانیم در جامعه نیز تأثیر گذار باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت دروس حوزوی با توجه به ساحت فردی و اجتماعی، اذعان داشت: مسیر اصلی هدایت بشر در متن روایات و آیات الهی است که فهم آنها خود نیازمند تحصیل دروس حوزوی است.

وی ادامه داد: حیطه اجتماعی خود از دو حیطه فردی و اجتماعی تشکییل شده است، ورود به عرصه اجتماع خود نوعی تزکیه نفس است، بنابراین ورود به عرصه اجتماع دارای ساحت فردی برای کمال است.

حجت الاسلام شیروانی با بیان اینکه اسلام با رهبانیت مخالف است و گوشه گیری را مسیر دست یابی به کمال نمی داند، گفت: نیل به کمال از متن اجتماع است، یک طلبه که همان رسالت انبیا را دارد باید با تحمل سختی ها در مسیر هدایت مردم و اجتماع گام بردارد./۸۵۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات