۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۵۴۱۳۴۰
آیت الله مظاهری:

جبهه ۸ سال دفاع مقدس، عرصه عبادت و اتحاد بود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: دستور بُنیانٌ مَرصُوص برای یکدست شدن جبهه مسلمانان بود و این دستور سبب شد مسلمانان در جبهه های مختلف بر دشمن غالب شوند، موفقیت در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه دنیا به دلیل این بود که جبهه، جبهه عبادت و اتحاد بود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: بالا رفتن آمار طلاق به دلیل این است که خانواده ها در ازدواج جوانان محکم کاری نمی کنند.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و هفتاد و هفتم که می فرماید«لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَالْمَلائِکَةِ وَالْکِتَابِ وَالنَّبِیِّینَ وَآتَى الْمَالَ عَلَى حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبَى وَالْیَتَامَى وَالْمَسَاکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَالسَّائِلِینَ وَفِی الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا وَالصَّابِرِینَ فِی الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِینَ الْبَأْسِ أُولَئِکَ الَّذِینَ صَدَقُوا وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ» را تلاوت کرد و افزود: آیه مفصلی است که اوامر زیادی در آن تبیین شده ولی متاسفانه افراد زیادی به دستورات اخلاقی این آیه عمل نمی کنند.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: گفتار انسان باید گفتار مفید باشد یعنی یا نتیجه دنیوی و یا نتیجه اخروی داشته باشد، عموم انسان ها در معاشرت با یکدیگر سخنان لغو و بیهوده رد و بدل می کنند و متأسفانه برخی در معاشرت با یکدیگر غیبت دیگران را می کنند و یا تهمت می زنند در صورتی که گناه غیبت از گناه زنا بیشتر است و گناه تهمت از قتل نفس بالاتر است؛ کسی که سخنان لغو و بیهوده می گوید قطعا فشار قبر دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: در صدر اسلام پیامبر(ص) شخصی را درون قبر گذاشتند و دفن و کفن او را نیز خودشان انجام دادند، مادر این فرزند بسیار خوشحال شد و خطاب به فرزندش گفت، بهشت گوارای وجودت باد بعد از این که مادر این فرزند آن جا را ترک کرد، پیامبر(ص) خطاب به اصحاب فرمودند، این شخص بهشتی است ولی به خاطر این که در دنیا اهل لغویات بوده، قبر او را به شدت فشار داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: رویه قرآن نیز این گونه است که بعد از چندین توصیه در یک موضع خاص، از توصیه بیشتر پرهیز می کند؛ قرآن در مواردی بیان می دارد به جای تنبل نشستن و فکر کردن به مسائلی که سوء ظن است و از درون انسان را می پوساند، به کارهای خیر بپردازید، از قرآت خواندن و نماز قضا خواندن برای والدینتان غافل نشوید.

وی ابراز کرد: گفتار و کردار انسان باید مفید باشد و اگر چنین نباشد، حداقل این است که فشار قبر داریم، باید کارها را به صورت محکم انجام دهیم و به آینده اهمیت بدهیم.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: روزی پیامبر(ص) در قبر شخصی قرار گرفتند و می خواستند او را دفن کنند در طی مدت دفن، دائماً به افراد دستور می دادند که فلان چیز را به من بدهید تا لحد شخص را محکم کنم، افراد اعتراض کردند و عرضه داشتند چرا این قدر محکم کاری می کنید، پیامبر(ص) فرمودند خداوند بنده ای که اهل محکم کاری باشد را دوست دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: در ازدواج ها محکم کاری نمی کنیم به همین سبب طلاق ها زیاد شده است، در اوایل دوران طلبگی بنده طلاق دادن ها بسیار کم بود؛ شخصی در اصفهان بود که دفتر ازدواج و طلاق داشت و عموماً بنده را به عنوان شاهد طلاق فرامی خواند و نهایتاً در طول سال در کل شهر اصفهان حدود ۵۰ طلاق صورت می گرفت.

استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: اگر تحقیقات به خوبی در موضع ازدواج انجام گیرد، آمار طلاق بسیار اُفت می کند.

وی در پایان افزود: انسانی که عملش را محکم نکند و اهل لغویات باشد، به سرعت زایل می شود؛ دستور بُنیانٌ مَرصُوص برای یکدست شدن جبهه مسلمانان بود، این دستور سبب شد مسلمانان بر دشمن در جبهه های مختلف غالب شوند، این پیروزی های متعدد نتیجه محکم کاری مسلمانان بود؛  هشت سال دفاع مقدس در برابر همه دنیا بدون هیچ ابراز آلاتی به دلیل این بود که جبهه یکدست بود و جبهه عبادت بود./۸۶۷/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات